• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

[Paryż 2014] Opel Adam S – maluch z pazurem

Adam Gieras Autor Adam Gieras
18/09/2014
w Newsy
1
opel glowne

opel glowne

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jakiś czas temu jeździłem Oplem Adamem i jedyne, czego mi w tym samochodzie brakowało, to mocy – 87 czy 100 KM wiosny bowiem nie czyni. Na szczęście w Paryżu zadebiutuje Adam z pokaźnym stadkiem koni mechanicznych! 

Warto przeczytać

KIA EV9 – znamy szczegóły

Odświeżony Hyundai Sonata, to więcej niż lifting

Valteri Bottas odebrał Alfa Romeo Giulia GTAm

Koncepcja Opla Adama z pazurem została w formie studyjnej zaprezentowana jeszcze w Genewie. Wtedy na 100% nie było jednak pewne to, czy projekt zostanie zaaprobowany przez władze General Motors i czy w ostatecznym rozrachunku Oplowi nie wyjdzie z tego „owca w wilczej skórze”.

W końcu, poza dokładkami pod zderzak, szerszymi listwami progowymi, chromowaną końcówką wydechu, 18-calowymi oponami oraz jednym z dziesięciu specjalnych kolorów dachu, które „doczepić” do każdego modelu auta najłatwiej, najistotniejsze jest to, co mały hot-hatch będzie miał pod maską.

 

 

Ale i tu mam dobrą wiadomość. Mały Adam przestanie już tylko wyglądać. Wreszcie zacznie również jeździć, a wszystko za sprawą turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 220 Nm. To jednak nie wszystko. Serce na sterydach małego Opla współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna to wystarczające 200 km/h.

Opel Adam S otrzymał też specjalnie od OPC Performance Center sportowo ustawione tylne zawieszenie, twardszy i lepiej reagujący układ kierowniczy i wzmocnione hamulce. Czy to przedsmak do wersji OPC? Mam nadzieję, że tak. Źródłem napędu mógłby być 200 konny silnik z Corsy OPC.

Standardowe wyposażenie Adama S obejmuje m.in. LED-owe światła do jazdy dziennej, elektronicznie sterowaną klimatyzację oraz multimedialny system IntelliLink zapewniający pełną integrację ze smartfonami pracującymi w systemie iOS lub Adroid.

Ceny usportowionego Adama na razie nie znamy. Mam nadzieję, że producent poda je na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu.

 

831
831
739
739
644
644
549
549
463
463
1161
1161
290
290
380
380

 

agier

fot. materiały producenta  

 

 

 

Tagi: aktualnościGeneral MotorsGMmocopelopel adam sosiągiparyż 2014salon samochodowy w Paryżuzdjęcia
Poprzedni post

Toyota C-HR Concept – szykuje się nowy Crossover

Następny post

Test: Renault Clio 0.9 TCE

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Kia EV9 2023 6

KIA EV9 – znamy szczegóły

Autor Konrad Stopa
29/03/2023
0

Po oficjalnej prezentacji w końcu wiadomo co w sobie skrywa elektryczna KIA EV9. Poznajcie pełną specyfikację i szczegóły tego samochodu....

Hyundai Sonata po liftingu

Odświeżony Hyundai Sonata, to więcej niż lifting

Autor Konrad Grobel
27/03/2023
0

Hyundai Sonata w odświeżonej wersji, to coś więcej niż prosty lifting, gdyż auto ma zupełnie nowy przód. Ma konkurować z...

Valtteri Bottas Giuila GTAm 1

Valteri Bottas odebrał Alfa Romeo Giulia GTAm

Autor Paweł Oblizajek
27/03/2023
0

Kierowcy Formula 1 związani są kontraktami z różnymi firmami. Często stają się potem ambasadorami marki, której pojazdem biorą udział w...

Toyota PROACE Verso Tanuki

Toyota Proace Verso w wersji kamper

Autor Konrad Grobel
27/03/2023
0

Toyota pozazdrościła Volkswagenowi lub Fordowi i wypuszcza własnego kampera. Nowa zabudowa Toyota Proace Verso Tanuki występuje w wersji Long. Jeśli...

Następny post
Clio 71

Test: Renault Clio 0.9 TCE

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET