Motopodprad.pl

[Paryż 2014] Peugeot 308 GT – szykuje się wilk w owczej skórze

308GT 3

Na zbliżający się wielkimi krokami Salon Samochodowy w Paryżu Francuzi przygotowali usportowioną wersję auta roku – Peugeota 308. Czy Volkswagen Golf GTI i Ford Focus ST mogą czuć oddech na plecach? Sprawdźmy! 

146 tys. sprzedanych egzemplarzy nowego Peugeota 308 do końca sierpnia 2014 to rewelacyjny wynik. Nic dziwnego, że francuski producent zamierza dolać jeszcze trochę oliwy do ognia i dorzucić dwa mocne silniki pod maskę tego kompaktu. Trafią one zarówno do hatchbacka jak i kombi. Pewnie jesteście ciekawi jakie to dokładnie jednostki? Spieszę więc z wyjaśnieniem.

Pierwszym silnikiem jest 205-konna benzyna o pojemności 1.6-litra. To znana jednostka THP, która w różnych konfiguracjach trafia pod maski większości samochodów ze stajni Peugeota i Citroena. W 308 GT ten silnik wykręci 285 obr./min w zakresie 1750-4500 obr./min. Wszystko to zasługa turbosprężarki Twin-Scroll, a także zmiennego skoku zaworu ssącego oraz systemu zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych. Benzynowe GT przyspieszać ma do setki w czasie 7,5 sekundy.

308GT-1

Dla miłośników klekotów przygotowano diesla, pod maską którego pracować będzie czterocylindrowy 2-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi o mocy 180 KM osiąganej przy 3 750 obr/min. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm przy 2000 obr/min. Peugeot nie podał niestety czasu, w jakim 308 GT z tym silnikiem rozpędzi się do „setki”, ale celowałbym w około 8 sekund.

Nowy Peugeot 308 GT został też lekko przestylizowany w stosunku do cywilnych wersji. Przednie światła zbudowano z 62 diod LED, a tuż nad wlotami powietrza, które nie są w tym przypadku atrapami, umieszczono atrakcyjne stylistycznie kierunkowskazy. W standardzie 308 GT otrzymał też specjalnie polakierowane 18 calowe felgi, podwójny wydech, lakierowany na czarno dyfuzor oraz smacznie doczepione monogramy z literkami GT.

Wewnątrz sportowe fotele okrywa skóra z alcantarą bądź sama skóra (w zależności od preferencji). Mamy też grafitowe wykończenia słupków, czerwone przeszycia, sportowe pedały oraz listwy progowe wykonane ze stali nierdzewnej. Jednym słowem – bardzo stylowo, dość sportowo i całkiem szybko. Czy to wystarczy na Golfa GTI czy Focusa ST? Tego dowiemy się niebawem.

Mam jednak nadzieję, że producent zdecyduje się na zamontowanie także mocniejszej wersji silnika 1.6 THP o mocy 270 KM – prosto z Peugeota RCZ. Golfowi R przydałby się mocny francuski rywal! Prawda?

agier

fot. materiały producenta 

Exit mobile version