• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

[Paryż 2014] Peugeot 308 GT – szykuje się wilk w owczej skórze

Adam Gieras Autor Adam Gieras
09/09/2014
w Newsy
0
308GT 3

308GT 3

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Na zbliżający się wielkimi krokami Salon Samochodowy w Paryżu Francuzi przygotowali usportowioną wersję auta roku – Peugeota 308. Czy Volkswagen Golf GTI i Ford Focus ST mogą czuć oddech na plecach? Sprawdźmy! 

Warto przeczytać

Dobry rok Iveco w Polsce

Robert Kubica wraca do ścigania w WEC

Golf zdetronizowany

146 tys. sprzedanych egzemplarzy nowego Peugeota 308 do końca sierpnia 2014 to rewelacyjny wynik. Nic dziwnego, że francuski producent zamierza dolać jeszcze trochę oliwy do ognia i dorzucić dwa mocne silniki pod maskę tego kompaktu. Trafią one zarówno do hatchbacka jak i kombi. Pewnie jesteście ciekawi jakie to dokładnie jednostki? Spieszę więc z wyjaśnieniem.

Pierwszym silnikiem jest 205-konna benzyna o pojemności 1.6-litra. To znana jednostka THP, która w różnych konfiguracjach trafia pod maski większości samochodów ze stajni Peugeota i Citroena. W 308 GT ten silnik wykręci 285 obr./min w zakresie 1750-4500 obr./min. Wszystko to zasługa turbosprężarki Twin-Scroll, a także zmiennego skoku zaworu ssącego oraz systemu zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych. Benzynowe GT przyspieszać ma do setki w czasie 7,5 sekundy.

308GT-1

Dla miłośników klekotów przygotowano diesla, pod maską którego pracować będzie czterocylindrowy 2-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi o mocy 180 KM osiąganej przy 3 750 obr/min. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm przy 2000 obr/min. Peugeot nie podał niestety czasu, w jakim 308 GT z tym silnikiem rozpędzi się do „setki”, ale celowałbym w około 8 sekund.

Nowy Peugeot 308 GT został też lekko przestylizowany w stosunku do cywilnych wersji. Przednie światła zbudowano z 62 diod LED, a tuż nad wlotami powietrza, które nie są w tym przypadku atrapami, umieszczono atrakcyjne stylistycznie kierunkowskazy. W standardzie 308 GT otrzymał też specjalnie polakierowane 18 calowe felgi, podwójny wydech, lakierowany na czarno dyfuzor oraz smacznie doczepione monogramy z literkami GT.

Wewnątrz sportowe fotele okrywa skóra z alcantarą bądź sama skóra (w zależności od preferencji). Mamy też grafitowe wykończenia słupków, czerwone przeszycia, sportowe pedały oraz listwy progowe wykonane ze stali nierdzewnej. Jednym słowem – bardzo stylowo, dość sportowo i całkiem szybko. Czy to wystarczy na Golfa GTI czy Focusa ST? Tego dowiemy się niebawem.

Mam jednak nadzieję, że producent zdecyduje się na zamontowanie także mocniejszej wersji silnika 1.6 THP o mocy 270 KM – prosto z Peugeota RCZ. Golfowi R przydałby się mocny francuski rywal! Prawda?

 

308GT-2 308GT-5 308-GT-4

 

agier

fot. materiały producenta 

Tagi: 308 GTaktualnościford focus stinformacjeparyż 2014Peugeot 308 GTsalon samochodowyvolkswagen golf gtizdjęcia
Poprzedni post

Classic Moto Show Kraków 2014

Następny post

[Paryż 2014] Jaguar XE na podbój klasy średniej premium

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

IVECO S WAY AMAZON

Dobry rok Iveco w Polsce

Autor Paweł Oblizajek
03/02/2023
0

Niemal każda marka mierzyła się z problemami w 2022 roku. Jedne marki zanotowały spektakularne spadki w ilości sprzedanych samochód, inne...

le mans

Robert Kubica wraca do ścigania w WEC

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Kubica niedawno pożegnał się z Formułą 1 i krakowski kierowca trafi do belgijskiego zespołu WRT, by jeździć w wyścigach długodystansowych....

VW Golf Alltrack2

Golf zdetronizowany

Autor Paweł Oblizajek
03/02/2023
0

Volkswagen Golf był nie tylko najchętniej wybieranym kompaktem w Europie, ale przez lata utrzymywał pozycję lidera sprzedaży na Starym Kontynencie....

Mazda CX 90 2

Mazda CX-90 dla USA

Autor Konrad Stopa
31/01/2023
0

Duże SUVy dalej w modzie, więc japońska Mazda prezentuje swoje CX-90, które trafi do USA. Czy będzie czego Amerykanom zazdrościć?...

Następny post
1147

[Paryż 2014] Jaguar XE na podbój klasy średniej premium

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET