• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

[Paryż 2014] Peugeot 308 GT – szykuje się wilk w owczej skórze

Adam Gieras Autor Adam Gieras
09/09/2014
w Newsy
0
308GT 3

308GT 3

154
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Na zbliżający się wielkimi krokami Salon Samochodowy w Paryżu Francuzi przygotowali usportowioną wersję auta roku – Peugeota 308. Czy Volkswagen Golf GTI i Ford Focus ST mogą czuć oddech na plecach? Sprawdźmy! 

Warto przeczytać

W kilka sekund zarobił srogi mandat

Ambitne plany Lancii

Polestar 3 – elektryczny SUV od Szwedów

146 tys. sprzedanych egzemplarzy nowego Peugeota 308 do końca sierpnia 2014 to rewelacyjny wynik. Nic dziwnego, że francuski producent zamierza dolać jeszcze trochę oliwy do ognia i dorzucić dwa mocne silniki pod maskę tego kompaktu. Trafią one zarówno do hatchbacka jak i kombi. Pewnie jesteście ciekawi jakie to dokładnie jednostki? Spieszę więc z wyjaśnieniem.

Pierwszym silnikiem jest 205-konna benzyna o pojemności 1.6-litra. To znana jednostka THP, która w różnych konfiguracjach trafia pod maski większości samochodów ze stajni Peugeota i Citroena. W 308 GT ten silnik wykręci 285 obr./min w zakresie 1750-4500 obr./min. Wszystko to zasługa turbosprężarki Twin-Scroll, a także zmiennego skoku zaworu ssącego oraz systemu zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych. Benzynowe GT przyspieszać ma do setki w czasie 7,5 sekundy.

308GT-1

Dla miłośników klekotów przygotowano diesla, pod maską którego pracować będzie czterocylindrowy 2-litrowy silnik wysokoprężny BlueHDi o mocy 180 KM osiąganej przy 3 750 obr/min. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm przy 2000 obr/min. Peugeot nie podał niestety czasu, w jakim 308 GT z tym silnikiem rozpędzi się do „setki”, ale celowałbym w około 8 sekund.

Nowy Peugeot 308 GT został też lekko przestylizowany w stosunku do cywilnych wersji. Przednie światła zbudowano z 62 diod LED, a tuż nad wlotami powietrza, które nie są w tym przypadku atrapami, umieszczono atrakcyjne stylistycznie kierunkowskazy. W standardzie 308 GT otrzymał też specjalnie polakierowane 18 calowe felgi, podwójny wydech, lakierowany na czarno dyfuzor oraz smacznie doczepione monogramy z literkami GT.

Wewnątrz sportowe fotele okrywa skóra z alcantarą bądź sama skóra (w zależności od preferencji). Mamy też grafitowe wykończenia słupków, czerwone przeszycia, sportowe pedały oraz listwy progowe wykonane ze stali nierdzewnej. Jednym słowem – bardzo stylowo, dość sportowo i całkiem szybko. Czy to wystarczy na Golfa GTI czy Focusa ST? Tego dowiemy się niebawem.

Mam jednak nadzieję, że producent zdecyduje się na zamontowanie także mocniejszej wersji silnika 1.6 THP o mocy 270 KM – prosto z Peugeota RCZ. Golfowi R przydałby się mocny francuski rywal! Prawda?

 

308GT-2 308GT-5 308-GT-4

 

agier

fot. materiały producenta 

Tagi: 308 GTaktualnościford focus stinformacjeparyż 2014Peugeot 308 GTsalon samochodowyvolkswagen golf gtizdjęcia
Poprzedni post

Classic Moto Show Kraków 2014

Następny post

[Paryż 2014] Jaguar XE na podbój klasy średniej premium

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

audi a3 mandat

W kilka sekund zarobił srogi mandat

Autor Konrad Stopa
27/05/2022
0

Kierowca tego Audi A3 nie miał dobrego dnia. Podjął kilka złych decyzji i w kilka sekund zarobił mandat na prawie...

Ambitne plany Lancii

Ambitne plany Lancii

Autor Paweł Oblizajek
26/05/2022
0

Wspaniała historia marki rozmieniana jest na drobne. Niegdyś legenda jest dzisiaj sprzedawana na jednym rynku europejskim - we Włoszech. Według...

polestar 3 teaser

Polestar 3 – elektryczny SUV od Szwedów

Autor Konrad Stopa
24/05/2022
0

A tak naprawdę od chińskiego Geely, który jest aktualnie właścicielem Volvo. Producent zapowiada kolejny elektryczny model tej marki. Polestar 3...

mercedes benz

Mercedes – luksus dostępny dla każdego!

Autor Redakcja Motopodprad
24/05/2022
0

Kiedy pomyślimy o luksusowym aucie, mamy przed oczami ogromny komfort, płynną jazdę, wyposażenie składające się z zaawansowanej technologii, idealne, nieskazitelne...

Następny post
1147

[Paryż 2014] Jaguar XE na podbój klasy średniej premium

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.