Pagani Huayra BC Roadster będzie lżejsza niż coupe

Co tam słychać u Pagani? Ach tak, za rogiem jest już Huayra BC Roadster, która ma być olśniewająca. Jak zawsze.

Pagani Automobili – pod tą nazwą kryje się manufaktura prawdziwych maniaków motoryzacji. Są przy tym perfekcjonistami, a czuwa nad nimi sam założyciel firmy Horacio Pagani. Gdy pokazuje światu nowe modele wszyscy wstrzymują oddech z wrażenia. Już niedługo po raz kolejny będziemy mogli to zrobić, bo blisko debiutu jest nowa Huayra BC Roadster.

Otwarta wersja hardkorowej Huayry BC ma być pierwszym roadsterem lżejszym od odpowiednika coupe. Ten cel jest możliwy do osiągnięcia tylko dzięki przeprojektowaniu wielu elementów nadwozia i szkieletu auta. Przede wszystkim chodzi o nowy typ włókna węglowego carbon triax – 50% lżejszego i 20% wytrzymalszego niż normalne włókno węglowe. Oczywiście nie wykonano z niego całego samochodu, a jedynie niektóre elementy. W efekcie harkorowa Huayra BC Roadster jest o 80 kg lżejsza (1200 kg) niż jej siostrzana wersja Roadster (1280 kg).

pagani huayra bc roadster spy photos 1024x576 Pagani Huayra BC Roadster będzie lżejsza niż coupe
fot. motor1.com

Nie wiadomo czy jakieś modyfikacje sięgną silnika. Jednostka 6.0 V12 twin-turbo osiąga zawrotne 760 KM i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Powstanie tylko 100 egzemplarzy Pagani Huayra BC Roadster. To i tak dużo jak na tak małą manufakturę. Otwarta wersja pewnie będzie droższa niż coupe kosztujące 2,55 mln dolarów.

Bartłomiej Puchała

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.