Site icon Motopodprad.pl

Oto wybór Polaków w listopadzie

Dla wielu osób mamy już upragniony grudzień i zbliżające się święta. Dla wielu salonów to już drugi z rzędu miesiąc z akcją wyprzedaż rocznika.

Wyprzedaż rocznika to szansa dla klientów na znalezienie wymarzonego samochodu w niższej cenie a dla salonów sprzedaży na wygenerowanie ostatnich w tym roku zysków i opróżnienie placów. Czy zaczynające się w wielu salonach wyprzedaże wpłynęły na wybór Polaków? Czy może w listopadzie w dalszym ciągu najlepszą sprzedażą mogła pochwalić się Toyota?

Opierając się na danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w listopadzie 2023 roku zarejestrowano w Polsce 47.162 samochody osobowe oraz lekkie pojazdy dostawcze. Daje to wynik o 18,74% lepszy niż rok wcześniej oraz o 1,70% więcej niż w październiku 2023 roku. Zwiększona sprzedaż wpłynęła też na ranking najchętniej wybieranych modeli w Polsce.

Na czele w dalszym ciągu pozostaje Toyota z modelem Corolla. Kompakt japońskiej marki znalazł aż 2864 nabywców. Drugie miejsce zajęła Skoda Octavia z wynikiem niemal dwukrotnie gorszym – 1440 sztuk. Podium uzupełniła kolejna Toyota – Yaris Cross, która znalazła 1113 nabywców. Pozostałe miejsca pokazują, że na polskim rynku w listopadzie doszło do sporego zamieszania. Czwarte miejsce zajął Hyundai Tucson z wynikiem 1101 sztuk, piąte – Toyota CH-R z wynikiem 1030 sztuk a szóste Kia Sportage – 1021 sztuk. Kolejne miejsca z wynikami zdecydowanie poniżej 1000 sztuk przydałby odpowiednio – Toyocie RAV4, która znalazła 838 nabywców, Kii Ceed – 792 nabywców, Dacii Duster – 707 nabywców oraz zajmującej dziesiąte miejsce Skodzie Kamiq, która została sprzedana w ilości 690 sztuk.

Miesiąc listopad pokazuje nam, że wiele marek może liczyć jeszcze na całkiem dobre zakończenie roku. Ranking dotychczas zdominowany przez Toyote lekko się zmienił. Mocne pozycje mają koreańskie marki – Hyundai i Kia. Odrodzenie przeżywa także Skoda. Ważną rolę odgrywa Dacia, która jeśli wprowadzi nową generację Dustera jeszcze w tym roku, może liczyć się w walce o podium wśród marek.

Tekst: Paweł Oblizajek

Zdjęcia: Producenci

Exit mobile version