• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Oto najstarszy znany Garbus, numer nadwozia 20!

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
23/11/2018
w Fascynacje, Newsy
0
906f09b82fbeb80668610d6c9380098b65465189

906f09b82fbeb80668610d6c9380098b65465189

161
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Właśnie zakończono renowację najstarszego zachowanego egzemplarza VW Garbusa. Pracę wykonał polski specjalista Jacek Krajewski.

Nie od dziś wiadomo, że Polacy są jednymi z najlepszych na świecie specjalistów od renowacji klasycznych aut. Mam tu na myśli prawdziwe klasyki, grube ryby takie jak Mercedesy Gullwing, Porsche 356 i Jaguary E-Type. Często przyjeżdżają one z Niemiec, Francji czy Holandii odbyć renowację w Polsce, bo koszty takiej operacji są u nas niższe, a jakość pracy wręcz wzorowa.

Warto przeczytać

Toyota Hilux 2026 – twardziel, który teraz może być na prąd

Range Rover Sport – wady i zalety

Toyota wzywa ponad milion samochodów do serwisu

Podobnie było z przedstawionym tutaj Garbusem. Tego staruszka znalazł czeski kolekcjoner i miłośnik Volkswagenów Ondrej Brom w 1988 r. Auto stało wrastając w ziemię na posesji znajomego. Dopiero po 9 latach pan Brom nabył to auto nie wiedząc dokładnie jak stare jest. Karoseria po ogołoceniu ze wszystkiego (łącznie z 70-letnim brudem i rdzą) zdradziła swój sekret – numer nadwozia 20. Przypomnijmy tylko, że Beetle został wyprodukowany w liczbie ponad 21,5 mln sztuk.

Auto pochodzi z 1941 roku, a więc z czasów, gdy nie było jeszcze nazwy 'Volkswagen’. Wtedy pojazdy z fabryki nieopodal zamku Wolfsburg nazywano KdF-wagen od nazwy faszystowskiej organizacji społecznej Kraft durch Freude (niem. Siła przez Radość). Od 1938 roku do początku II Wojny Światowej wyprodukowano niewiele cywilnych Garbusów, a i tak większość stanowiły prototypy.

Ondrej Brom rozpoczął renowację tego klasyka na własną rękę, ale w 2012 roku do akcji wkroczył Jacek Krajewski. Na scenie klasyków jego firma znana jest właśnie z kompleksowych renowacji Volkswagenów z czasów wojennych. Dziś po setkach godzin żmudnych prac Beetle #20 jest w specyfikacji fabrycznej i cieszy właściciela nienaganną prezencją.

Ciekawskim polecam zajrzeć na stronę firmy Jacka Krajewskiego, a także na kanał YT właściciela, gdzie znajduje się kilka materiałów na temat auta.

najstarszy garbus

Bartłomiej Puchała
fot. kdf41.com

Tagi: garbusVolkswagenVW
Poprzedni post

Range Rover Evoque w nowej odsłonie

Następny post

Test: Renault Megane RS – Incognito

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Obecna flota: Honda Accord 2010 do jeżdżenia i VW Lupo GTI do kochania.

Podobne artykuły

nowy hilux

Toyota Hilux 2026 – twardziel, który teraz może być na prąd

Autor Konrad Stopa
10/11/2025
0

Legenda wkracza w nową erę. Dziewiąta generacja Toyoty Hilux przynosi rewolucję, ponieważ oprócz klasycznych jednostek spalinowych pojawi się wersja w...

Miniatura Youtube hot or not

Range Rover Sport – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
09/11/2025
0

Brytyjska motoryzacja ciągle walczy z niemiecką czy włoską motoryzacją. Range Rover Sport p550e to hybryda plug-in, która jest komfortowa, mocna...

Toyota Tundra III CrewMax Long Bed

Toyota wzywa ponad milion samochodów do serwisu

Autor Damian Kaletka
07/11/2025
0

Lepiej nie zwlekać z wizytą w serwisie.

Jetour T2

Jetour wjeżdża na polski rynek. Trzy modele w szokujących cenach

Autor Bartłomiej Puchała
06/11/2025
0

Bogate wyposażenie, ciekawy design i nawet dwulitrowe silniki - z taką ofertą Jetour właśnie wchodzi na polski rynek. Chińska ekspansja...

Następny post
Megane RS Glowne

Test: Renault Megane RS – Incognito

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.