To bardzo dobra i wyczekiwana informacja dla niemieckiej marki. Chociaż wzrost dotyczy lekkich samochodów dostawczych, to jest dowodem na to, że Opel wybrał odpowiedni kierunek, a modele dobrze przyjęły się na rynku.
W ciągu jedenastu miesięcy 2021 roku producent wyraźnie zwiększył sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w Europie. Wystarczy spojrzeć na liczby by zrozumieć, że wzrostu jest naprawdę wyraźny. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku sprzedaż wzrosła o 12,1% do ok. 100 tysięcy sztuk.
Zauważalne wzrosty sprzedaży odnotowano w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Niemczech. Również w Polsce Ople radzi sobie bardzo dobrze. Wzrost sprzedaży wyniósł tu aż 45,3 %
Dobre wyniki w dużej mierze są zasługą nowo wprowadzanych modeli. Świetne wyniki w okresie od stycznia do końca października notował model Vivaro-e oraz jego odpowiedni w marce Vauxhall. W Europie Vivaro-e jest liderem segmentu D z udziałem 21% . W Niemczech Vivaro-e dotarł na trzecie miejsce listy najchętniej kupowanych modeli. Markę cieszy również coraz większe zainteresowanie modelem Combo oraz jego odmianą elektryczną.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Opel