• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

400-konny Opel Zafira OPC – Czemu nie

Damian Kaletka Autor Damian Kaletka
19/09/2023
w Newsy
0
Opel Zafira OPC
227
SHARES
2.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Niemiecka firma tuningowa przygotowała potężną turbosprężarkę dla leciwego minivana. Dzięki niej Opel Zafira OPC zapewnia aż 400 KM mocy. A to wszystko w 15-letnim rodzinnym samochodzie.

Każdy samochód wcześniej czy później znika z linii produkcyjnych i możemy nabyć go jedynie na rynku wtórnym. Nie oznacza to jednak, że każdy leciwy model jest zapomniany. Wręcz przeciwnie, niektóre firmy przygotowują specjalne pakiety tuningowe dla samochodów, które mają już swoje najlepsze lata dawno za sobą. Tak też jest z Oplem Zafirą drugiej generacji, który doczekał się potężnej turbosprężarki.

Warto przeczytać

Co powiecie na 810-konne ABT Urus Scatenato?

Czy Mazda 6 wróci w wielkim stylu?

Porsche 911 GT3 R rennsport z wielkim skrzydłem

Opel Zafira drugiej generacji zadebiutował w 2005 roku wraz z nowym zestawem jednostek napędowych. Jednak niemiecka marka zdecydowała się przenieść kilka silników od poprzedniczki wśród których znalazł się 2-litrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Był on tylko dostępny w wersji OPC, gdzie zapewniał aż 240 KM mocy, jednak dla niemieckiej firmy tuningowej to zdecydowanie za mało.

ADVERTISEMENT

Firma TurboZentrum opracowała pakiet turbo Stage 2 dla 2-litrowego silnika Z20LEH. Według tunera, główną różnicą w porównaniu ze standardowym uturbieniem jest nowy i zoptymalizowany rozmiar i kształt koła sprężarki. Firma wykuwa własne komponenty i zaprojektowała nowy zestaw turbo specjalnie dla specyfikacji przepływu powietrza i spalin 2,0-litrowego silnika. Wynik jest imponujący.

Moc szczytowa Zafiry OPC po zastosowaniu zestawu turbo wzrasta do 400 KM, a krzywa mocy jest bardziej płaska w porównaniu z silnikiem seryjnym. Ponadto, nowa turbosprężarka dostarcza standardowy poziom masy powietrza przy znacznie niższej prędkości obrotowej turbosprężarki, co oznacza, że obciążenie turbosprężarki jest niższe, co pozytywnie wpływa na żywotność jednostki.

Za tę przyjemność musimy zapłacić jedynie 1844 euro, czyli około 8584 złotych. Warto także wspomnieć, że identyczną jednostkę napędową znajdziemy również w Oplu Astrze H OPC. Oznacza to, że pakiet modyfikacji jest również dostępny dla hatchbacka. Możemy go zakupić poprzez stronę tunera.

Damian Kaletka
Fot. Opel

Tagi: opelopel zafiratuning
Poprzedni post

Polska ładowarka ułatwia podróże samochodem elektrycznym

Następny post

Test: Range Rover SV – czysta monarchia

Damian Kaletka

Damian Kaletka

Pasjonat motoryzacji i miłośnik silników spalinowych, który uwielbia zapach benzyny. W szczególności ceni sobie sedany i coupe, jednak nie odmówi przejażdżki zgrabnym hatchbackiem. Lubi podróżować i chciałby dotrzeć do każdego zakątka na świecie. Interesuje się nowinkami technologicznymi i jest zapalonym fanem The Grand Tour.

Podobne artykuły

ABT Urus Scatenato

Co powiecie na 810-konne ABT Urus Scatenato?

Autor Damian Kaletka
29/09/2023
0

Brzmi obiecująco.

Mazda 6

Czy Mazda 6 wróci w wielkim stylu?

Autor Damian Kaletka
29/09/2023
0

Czy Mazda 6 może powrócić?

Porsche 911 GT3 R rennsport

Porsche 911 GT3 R rennsport z wielkim skrzydłem

Autor Konrad Stopa
29/09/2023
0

Jeśli sądzicie, że producenci samochodów nie bawią się w tuning swoich modeli to jesteście w błędzie. Poznajcie Porsche 911 GT3...

Volkswagen ID.3

Problemy grupy Volkswagen z elektrykami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Czarny scenariusz dotyczący pojazdów elektrycznych powoli się sprawdza. Chociaż wiele z nas nie wierzyło, że tak może się skończyć, to...

Następny post
Range Rover SV 5

Test: Range Rover SV - czysta monarchia

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET