Koncerny motoryzacyjne wręcz prześcigają się w prezentacjach kolejnych elektrycznych wersji dostępnych już modeli. Ostatnio pojawiła się cała gama elektrycznych samochodów dostawczych zaczynając od Fiata Ducato kończąc na Peugeot Boxer. Niemiecki Opel wyprzedził konkurencję i zaprezentował właśnie elektryczny samochód dostawczy zasilany ogniwami paliwowymi.
Opel Vivaro-e Hydrogen dysponuje bardzo odważnym rozwiązaniem w kwestii zasilania. Jest to samochód elektrycznym zasilany ogniwami paliwowymi (FCEV) z funkcją doładowania pomocniczego akumulatora z zewnętrznego źródła prądu. Akumulator trakcyjny Vivaro‑e BEV zastąpiono trzema 700‑barowymi zbiornikami wodoru. Napełnienie zbiorników wykonanych z włókna węglowego zajmuje zaledwie trzy minuty czyli niemal dokładnie tyle ile zajmuje zatankowanie pełnego zbiornika tradycyjnego paliwa. Według zapewnień producenta napęd zapewnia zasięg na poziomie 400 km.
Dzięki przemyślanej konstrukcji i właściwemu rozmieszczeniu poszczególnych podzespołów zachowano kubaturę przestrzeni ładunkowej (5,3 lub 6,1 m3), przy czym ładowność wzrosła do 1100 kilogramów.
Nowy Vivaro‑e HYDROGEN będzie produkowany przez Opel Special Vehicles w Rüsselsheim.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Opel