Po zaprezentowaniu sedana i kombi kwestią czasu było kiedy Opel pokaże Insignię Country Tourer.
Wczoraj zadebiutował Buick Regal TourX (wersja na rynek USA), zatem dziś czas na europejskiego brata – Opla Insignię Country Tourer. Do czasu debiutu wersji OPC będzie to flagowa odmiana Insigni. Wszystkie wersje będą wyposażone w napęd 4×4, w odróżnieniu od poprzedniczki, którą można było kupić także z napędem na jedną oś. Czas pokaże, czy Opel zdecyduje się powtórzyć ten manewr w późniejszym okresie.
Oprócz obowiązkowych plastikowych listew wokół nadwozia pojawiły się przeprojektowane zderzaki oraz podniesione o 20 mm zawieszenie. Z tyłu zastosowano rozwiązanie z pięcioma wahaczami na stronę oraz normalny dyferencjał zamiast elektronicznie sterowanych sprzęgieł. Napęd AWD Opla zawiera system wektorowania momentu obrotowego w celu optymalizacji przyczepności.
Oprócz tego Country Tourer oferuje to, co Sports Tourer, czyli zwiększony o 92 mm rozstaw osi, bagażnik o maksymalnej pojemności 1665 litrów, nowinki w postaci reflektorów LED Matrix, czy systemu kamer z podglądem 360 stopni. Pojawi się także łączność Apple CarPlay oraz Android Auto. Debiut Insigni Country Tourer zaplanowano na wrześniowy salon we Frankfurcie.
Bartłomiej Puchała
fot. Opel