Opel Insignia w stylu country

Po zaprezentowaniu sedana i kombi kwestią czasu było kiedy Opel pokaże Insignię Country Tourer.


Wczoraj zadebiutował Buick Regal TourX (wersja na rynek USA), zatem dziś czas na europejskiego brata – Opla Insignię Country Tourer. Do czasu debiutu wersji OPC będzie to flagowa odmiana Insigni. Wszystkie wersje będą wyposażone w napęd 4×4, w odróżnieniu od poprzedniczki, którą można było kupić także z napędem na jedną oś. Czas pokaże, czy Opel zdecyduje się powtórzyć ten manewr w późniejszym okresie.

Oprócz obowiązkowych plastikowych listew wokół nadwozia pojawiły się przeprojektowane zderzaki oraz podniesione o 20 mm zawieszenie. Z tyłu zastosowano rozwiązanie z pięcioma wahaczami na stronę oraz normalny dyferencjał zamiast elektronicznie sterowanych sprzęgieł. Napęd AWD Opla zawiera system wektorowania momentu obrotowego w celu optymalizacji przyczepności.

 

2018 opel insignia country tourer 1024x576 Opel Insignia w stylu country

Oprócz tego Country Tourer oferuje to, co Sports Tourer, czyli zwiększony o 92 mm rozstaw osi, bagażnik o maksymalnej pojemności 1665 litrów, nowinki w postaci reflektorów LED Matrix, czy systemu kamer z podglądem 360 stopni. Pojawi się także łączność Apple CarPlay oraz Android Auto. Debiut Insigni Country Tourer zaplanowano na wrześniowy salon we Frankfurcie.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Opel

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.