Po sukcesach Dacii nie tylko w Europie Wschodniej, ale też w tej znacznie bogatszej – Zachodniej, Opel coraz bardziej poważnie myśli o wypuszczeniu na rynek budżetowej marki.
Koncern GM, widząc jak wielkim zainteresowaniem cieszą się modele Dacii: Logan, Lodgy, Sandero i Duster nie tylko na rynkach docelowych – wschodnich, ale przede wszystkim tam, gdzie klientów stać na dużo droższe samochody, postanowił zawalczyć o rynek, także w nieco mniej prestiżowym segmencie.
Ta decyzja nie dziwi, szczególnie, że w 2015 roku z Europy wyjedzie Chevrolet – dawniej Daewoo. Pytanie więc po co, mając już budżetową markę – no dobrze nieco wyższej pozycjonowaną, niż Dacia, ale jednak – myśleć o wprowadzeniu tańszych rozwiązań? Tym bardziej, że ma się je pod nosem. Nie wszystko tu jest dla mnie wystarczająco zrozumiałe… A dla Was?
Adam Gieras
fot. Opel (na zdjęciu Opel Adam)