Kolejna chińska marka rozpycha się łokciami na rynku nowych aut w Europie. SUVy tej marki będą walczyć o klientów również w Polsce.
Tylko w lipcu, na rynki zagraniczne trafiło aż 15 735 modeli OMODA, co stanowi ponad 10-procentowy wzrost w porównaniu z wynikiem czerwca. Łącznie od początku roku dostarczono już ponad 86 000 pojazdów klientom za granicą. To efekt dynamicznego planu ekspansji marki poza granice Chin, który w tym roku objął takie rynki jak Hiszpania, Meksyk, RPA i Chile. Warto również dodać, że na początku przyszłego roku planowane jest wprowadzenie marki na rynek polski. Obecnie modele OMODA są dostępne na 14 rynkach na całym świecie.
Pierwszy model OMODA 5 trafi do kraju jeszcze przed końcem listopada i będzie dostępny dla polskich klientów już na początku przyszłego roku. Producent planuje otwarcie 30 punktów sprzedaży w głównych miastach naszego kraju w pierwszym etapie, z możliwością rozszerzenia sieci w przyszłości. Pierwszy salon OMODA zostanie otwarty w Warszawie.

Omoda 5 zadebiutuje w Polsce z silnikiem 1.6 TDGi, który rozwija 197 KM mocy i automatyczną skrzynią biegów napędzającą przednią oś. Samochód charakteryzuje się nowoczesnym designem, zaawansowaną technologią oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, czego dowodem jest uzyskane 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. OMODA 5 wyróżnia się diamentowym grillem oraz dynamiczną sylwetką w stylu fastback. W standardowym wyposażeniu znajdziemy m.in. fotele obite imitacją skóry, podwójne wyświetlacze LCD o przekątnej 10,25 cala, inteligentny asystent głosowy oraz adaptacyjny tempomat.
W przyszłości, planowane jest wprowadzenie wersji elektrycznej OMODA 5 oraz innych modeli pod marką JAECOO, w tym większych J7 i J9. Pierwszy z nich ma pojawić się w pierwszym kwartale 2024 roku, a kolejny w drugim kwartale.

Co do samej nazwy OMODA, litera „O” symbolizuje zaskoczenie i żywiołowość, odnosząc się również do niezbędnego elementu życia – tlenu. „Moda” natomiast wywodzi się od słowa „modern”, co odzwierciedla trendy i zrównoważony styl życia nowego pokolenia oraz podkreśla ekologiczną i awangardową modę.
Jak podoba się nowa marka?
Konrad Stopa
fot. Omoda