Omoda 9 to najnowsza propozycja chińskiego producenta Chery, która ma na celu podbicie segmentu SUV-ów premium. Model ten łączy nowoczesny design, zaawansowaną technologię oraz luksusowe wykończenie, stanowiąc konkurencyjną alternatywę. Poza Starym Kontynentem jest już oferowany od dwóch lat jako Exeed RX – możemy go zamówić na rynku południowoafrykańskim, australijskim oraz rosyjskim.
Omoda 9 zachwyca swoim wyglądem, ponieważ jest to bardzo elegancki SUV w stylu coupe. Sylwetka samochodu jest dynamiczna, a przednia część z dużą kratą chłodnicy i LED-owymi reflektorami nadaje mu nowoczesny, sportowy charakter. Boczne przetłoczenia i szeroko poprowadzona linia aerodynamiczna pojazdu wraz z subtelnymi detalami (takie jak chromowane elementy i wstawki) dodają klasy. Całość idealnie uzupełniają masywne felgi, które na pewno przejdą porządną weryfikację na polskich drogach i krawężnikach.
Wnętrze Omody 9 to połączenie podstawowych materiałów z zaawansowanymi technologiami. Kokpit samochodowy zaprojektowany został z myślą o komforcie i prostocie jego używania. Na desce rozdzielczej znajduje się duży ekran dotykowy, który obsługuje system samochodu, jak i nowoczesnych asystentów. Omoda 9 oferuje zaawansowane systemy bezpieczeństwa które w tych czasach są już bardzo popularne, w tym adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu oraz automatyczne hamowanie awaryjne.
W Europie powinien się pojawić jako hybryda PHEV, oparta na uturbionym silniku o pojemności 1,5 litra. Bazując na informacjach z krajów, gdzie taka jednostka jest już oferowana, Omoda 9 powinna mieć mniej więcej 600 koni mechanicznych i 900 niutonometrów momentu obrotowego. To jest – lekko mówiąc – nawet lepiej niż wystarczająco dla niesportowego SUV-a. Zasięg tylko i wyłącznie na jednostce elektrycznej powinien wynosić około 140 kilometrów, dzięki akumulatorowi o pojemności 34 kWh.
Pozostaje nam czekać na oficjalną premierę na polskim rynku oraz informacje o cenniku, bo tego na razie nie znamy!
Kacper Mazur
fot. Exeed