Jeep długo kazał nam czekać na nowe wcielenie swojego flagowego modelu. Wystarczy spojrzeć na IV generację modelu, który była produkowana nieprzerwanie od 2010 roku by zrozumieć, że to jeden z dłużej produkowanych modeli we współczesnej motoryzacji. Najnowsze wcielenie Grand Cherokee jest masywne, jest bardzo amerykańskie i jeszcze bardziej multimedialne.
Nowy Jeep Grand Cherokee bardzo mocno wpisuje się w obecny język stylistyczny marki. Wygląda naprawdę nowocześnie i masywnie (jak wszystkie generacje produkowane do tej pory) a przy tym nie stracił nic ze swojego niepowtarzalnego stylu. Na tle konkurencji wygląda na większego, cięższego, w dużym skrócie na prawdziwie amerykańskie auto i w rzeczywistości taki jest. Chociaż wierzyć się nie chce, to producent zapewnia, że model powstał na dobrze nam znanej platformie pochodzącej z Alfa Romeo Stelvio. W praktyce Jeep Grand Cherokee może być naprawdę duży. Wystarczy wziąć pod uwagę wersję L by zobaczyć, że długość tego modelu przekracza 5,2 m. Ta właśnie wersja charakteryzuje się dodatkowymi siedzeniami w bagażniku. Mamy więc do czynienia z wersją 7-osobową.

Jeep ze swoim nowym modelem stawia na poprawę jakości. Poprawę widoczną zarówno w jakości materiałów oraz w staranności montażu. Materiały użyte we wnętrzu bez wątpienia przenoszą Jeepa do klasy premium. Projekt deski rozdzielczej robi świetne wrażenie a szczególną uwagę zwraca ekskluzywny wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala umieszczony przed fotelem pasażera.

Nowy Jeep Grand Cherokee to rewolucja w systemach bezpieczeństwa, komforcie jazdy, wyposażeniu, napędzie oraz oferowanych jednostkach. Niezrównane możliwości terenowe to domena Jeepa. By zapewnić jak najlepsze osiągi oraz możliwości jazdy w terenie do dyspozycji mamy trzy renomowane systemy napędu 4×4 – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II. Dodać należy do tego zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift™ wraz z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia. Całość to gwarancja niezapomnianych wrażeń o czym świadczą parametry – najlepszy w swojej klasie prześwit wynoszący 11,3 cala (28,7 cm) i głębokość brodzenia do 24 cali (61 cm).
Pod maską nowego Jeepa Grand Cherokee też zaszła nie mała rewolucja. Oprócz potężnych, modnych w Stanach Zjednoczonych jednostek z serii V6 czy V8 znajdziemy też jednostkę hybrydową. To zupełna nowość w gamie tak dużego modelu. Układ napędowy 4xe bo o nim mowa generuje moc 375 koni mechanicznych 637 Nm momentu obrotowego. Grand Cherokee 4xe daje możliwość przejechania około 40 km w trybie całkowicie elektrycznym. Podstawę jednostki stanowi tu turbodoładowany silnik R4 o pojemności 2,0 litra, który należy do rodziny silników Global Medium Engine GME Grupy Stellantis. Jeep Grand Cherokee 4xe jest wyposażony w 400-woltowy pakiet akumulatorów o pojemności 17 kWh.

Na razie dokładnie nie wiemy kiedy nowy Jeep Grand Cherokee pojawi się w Europie. Wszystko wskazuje na to, że najpierw pojawi się w Ameryce Północnej i będzie to w czwartym kwartale 2021 roku. Jeep Grand Cherokee w wersji 4xe pojawi się w Ameryce Północnej na początku 2022 roku, a na rynkach światowych kilka miesięcy później.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Jeep