• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Offroad & Truck Test 2017 – byliśmy tam!

Mikołaj Adamczuk Autor Mikołaj Adamczuk
17/10/2017
w Nowe
0
PS 20171010  64A2926

PS 20171010 64A2926

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Po raz kolejny mieliśmy okazję spędzić wyjątkowo przyjemny wtorek – upłynął nam na testowaniu najnowszych modeli aut. Tym razem była nawet okazja na porządne ubrudzenie ich w błocie.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

 

To już czwarty raz, kiedy gościliśmy na testach organizowanych przez Motoryzacyjną Agencję Sierpowski. Tym razem wydarzenie odbyło się pod nazwą Offroad & Truck Test, co oznaczało, że bohaterami były samochody terenowe i użytkowe. Po raz pierwszy organizatorzy zadbali o to, by auta przystosowane do jazdy poza asfaltem można było wykorzystać zgodnie z przeznaczeniem – wytyczono niedługą, acz dość wymagającą, trasę terenową. Wśród testowanych aut obecne były również crossovery, których żywiołem są raczej miejskie krawężniki – tych modeli lepiej było w teren nie zabierać.

Wybór aut był spory, można było pojeździć aż 22 samochodami. Choć na wszystkie oczywiście nie starczyłoby czasu…

Rozpoczęliśmy po francusku – od Renault Kadjara z silnikiem Diesla o mocy 130 KM i z napędem na cztery koła. Ten egzemplarz pochodził z wersji limitowanej Night&Day z kilkoma interesującymi akcentami stylistycznymi, takimi jak czarne felgi (pasowały do lakieru w tym samym kolorze), czy interesująco wykończone wnętrze. To prawdopodobnie najlepszy Kadjar, jakim jeździłem, choć do ideału brakowało mi skrzyni automatycznej. Manualna nie grzeszy precyzją. Oprócz tego, to crossover Renault, jakiego znamy. Przestronny, wygodny i modny. W tej wersji nawet bardziej, niż zwykle.

 

 

Po Renault wsiedliśmy do samochodu, który przypomina o starych, dobrych czasach i który doskonale pasuje zarówno do słów „Offroad” i „Truck” zawartych w nazwie wydarzenia. Mitsubishi L200 2.4D 180 KM to solidny pickup oparty na ramie, który wjedzie dosłownie wszędzie. Odważyliśmy się więc na zwiedzenie trasy terenowej. Po przełączeniu napędów (docelowo jest przekazywany na tył) błotnisty i stromy podjazd nie stanowił dla japońskiego samochodu żadnego wyzwania. Na asfalcie natomiast trzeba pamiętać o nieco niedzisiejszej charakterystyce prowadzenia i pokaźnych wymiarach. Nawiasem mówiąc, mimo nieskromnej długości, nie należy oczekiwać przestrzeni we wnętrzu. Cóż – taka jest cena konstrukcji ramowej.

 

 

Jeśli chodzi o wymiary i przestrzeń, bezkonkurencyjny jest Citroen Jumper. Udostępniono nam wersję XL o długości około siedmiu metrów, wyposażoną dodatkowo w podjazd dla wózków inwalidzkich. Auto jest tak duże, że wygląda, jakby wymagało specjalnego prawa jazdy. W dodatku nie ma ani czujników parkowania, ani kamery. Jeżeli nie ma się doświadczenia z takimi kolosami, lepiej na dojazd do Śródmieścia w godzinach szczytu wybrać inny wóz. Ale Jumper jeździ bardzo przyjemnie i pozwala oglądać świat z niecodziennie wysokiej perspektywy.

 

 

Po dużym Citroenie przyszła pora na coś kompletnie innego. Jeep Wrangler z 283 konnym silnikiem 3.6 V6 to auto z założenia nierozsądne. Pali mnóstwo benzyny, słabo prowadzi się na asfalcie i nie zachwyca ani wykończeniem wnętrza, ani osiągami (mimo mocy), ani nowinkami technologicznymi. Mimo tego jako chyba jedyny samochód z testowanych budzi ogromną sympatię i wzbudza chęć posiadania go.
Jest cudownie niedzisiejszy, a przy tym – jak na Jeepa przystało – radzi sobie w terenie. No i ten wygląd… Wrangler ma po prostu swój styl. I dlatego ciężko go nie lubić.

 

 

Później zeszliśmy na ziemię. Opel Crossland X to materiał na miejski przebój. Łączy zalety Astry, takie jak nieźle zaprojektowane i wykonane wnętrze, czy dość przyjemnie prowadzenie, z podniesionym prześwitem. Silnik 1.2 turbo mimo niedużej pojemności ma dużo siły i ochoty do pracy w każdym zakresie obrotów, a jego 130 KM zupełnie wystarczą. Wady? Niezbyt precyzyjna manualna skrzynia biegów i… brak emocji. Ale w tej klasie o emocje trudno.

 

 

Nissan X Trail po liftingu lepiej wygląda – zwłaszcza w świetnym, pomarańczowym kolorze – i lepiej jeździ. Poprawiono wyciszenie i materiały we wnętrzu, a do tego dodano nieco najnowszych zdobyczy techniki. Dużego Nissana łatwo polubić za przestronne wnętrze, zaś podobnie jak w przypadku Opla, do poprawy nadaje się skrzynia biegów. Silnik w testowanym egzemplarzu to najmocniejszy dostępny w tym modelu diesel 2.0 o mocy 177 KM. Jest dynamiczny i dość cichy.

 

 

Skoda Kodiaq ze 180 konnym, dwulitrowym motorem zasilanym benzyną jeździ bardzo miło. Zwłaszcza że skrzynia DSG to w swojej klasie wzór szybkości działania, zaś zawieszenie jest – typowo dla grupy VAG – dobrze zestrojone. Skoda w szybkich łukach zachowuje neutralność bardzo długo, a na wybojach nie irytuje ani nadmierną twardością, ani hałasem. W dodatku Kodiaq jest bardzo dużym i przestronnym samochodem. Czy za coś można go nie lubić? Niestety, materiały użyte do wykonania wnętrza nieco nie przystają do klasy auta. Są twarde i niezbyt ładne, zaś ozdobne, czarne listwy widoczne np. na drzwiach wyglądają, jakby były… brudne.
Do nieciekawej stylistyki, tak z zewnątrz, jak i w środku, nie warto się przyczepiać – takie już są Skody, co – jak widać po wynikach sprzedaży – nie przeszkadza klientom. Może tylko nieco żywszy kolor pomógłby w wydobyciu z linii Kodiaqa tego, co najlepsze.

 

 

Zabrakło nam czasu na wiele innych przejażdżek. Nie sprawdziliśmy, czy Mini Countryman John Cooper Works jeździ tak dobrze, jak jego mniejsi bracia. Nie porównaliśmy L200 z konkurentami, takimi jak Hilux czy Amarok. Nie starczyło nam również czasu na ponowne przejechanie się jednym z najlepszych aut 2017 roku, czyli Volvo XC60. Na zdjęciach, które zrobił dla nas Piotr Serbin można jednak obejrzeć każdy samochód, który uczestniczył w tekście. Zapraszamy do obejrzenia galerii, a także do obejrzenia krótkiego filmu, który nagraliśmy podczas tego wydarzenia.

 

PS 20171010  64A2963
PS 20171010 64A2963
PS 20171010  64A2951
PS 20171010 64A2951
PS 20171010  64A2959
PS 20171010 64A2959
PS 20171010  64A2957
PS 20171010 64A2957
PS 20171010  64A2955
PS 20171010 64A2955
PS 20171010  64A2939
PS 20171010 64A2939
PS 20171010  64A2936
PS 20171010 64A2936
PS 20171010  64A2933
PS 20171010 64A2933
PS 20171010  64A2932
PS 20171010 64A2932
PS 20171010  64A2926
PS 20171010 64A2926
PS 20171010  64A2924
PS 20171010 64A2924
PS 20171010  64A2922
PS 20171010 64A2922
PS 20171010  64A2970
PS 20171010 64A2970
PS 20171010  64A2914
PS 20171010 64A2914
PS 20171010  64A2921
PS 20171010 64A2921
PS 20171010  64A2920
PS 20171010 64A2920
PS 20171010  64A2919
PS 20171010 64A2919
PS 20171010  64A2912
PS 20171010 64A2912
PS 20171010  64A2915
PS 20171010 64A2915
PS 20171010  64A2916
PS 20171010 64A2916
PS 20171010  64A2917
PS 20171010 64A2917
PS 20171010  64A2918
PS 20171010 64A2918
PS 20171010  64A2910
PS 20171010 64A2910
PS 20171010  64A2907
PS 20171010 64A2907
PS 20171010  64A2906
PS 20171010 64A2906
PS 20171010  64A2905
PS 20171010 64A2905
PS 20171010  64A2904
PS 20171010 64A2904

Fot. Piotr Serbin

Tagi: 4x4audicitroencrossoverDaciadostawczakjeepjumperminiMitsubishinissannówka sztukaoffroadopelpeugeotrenaultseatskodasuvterenówkatesttruckVolkswagenVolvoVW
Poprzedni post

Aston Martin BD11 Volante – klasyka gatunku

Następny post

Łańcuchy śniegowe – niezbędne wyposażenie na zimę

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
snow 1813463 1280

Łańcuchy śniegowe - niezbędne wyposażenie na zimę

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET