• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Ofensywa Porsche: Cayman GT4, Boxter i 718

Adam Gieras Autor Adam Gieras
19/05/2014
w Newsy
0
Cayman 3

Cayman 3

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Z wygodnych kanap Panamery, Macana i Cayenne, inżynierowie Porsche przesiedli się do stanowisk projektowych bardziej sportowych maszyn. Efektem mają być dwa odświeżone modele i.. prawdziwa perełka! 

Warto przeczytać

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Rok 2016 ma być dla Porsche bardzo udany. Poza face-liftingiem duetu Boxter/Cayman, wielbiciele Porsche doczekają się wersji produkcyjnej Caymana GT4. Auto otrzyma siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnię PDK, która całą swoją moc będzie pchała na cztery koła. Na razie nie wiadomo ilu dokładnie koni mechanicznych możemy spodziewać się pod maską tego auta. Producent utrzymuje to w ścisłej tajemnicy, ale jak tylko puści trochę „pary z ust”, nie omieszkamy Was o tym poinformować. 

Warto dodać, że wraz z planowanym liftingiem, Cayman i Boxter zdrożeją. Podobno producent zamierza, w ramach rekompensaty, dołożyć im trochę gadżetów do wyposażenia standardowego. I tak, na pokładzie obu znajdziemy: nowe systemy asystujące, kierownicę z pokrętłem do zmiany nastawów zawieszenia, nowe światła w technologii LED czy zaktualizowany system informacyjno-rozrywkowy.

porsche-rs60-spyder-boxster-1959

Prawdziwą bombą jest jednak informacja, z której wynika, że Porsche poważnie myśli nad wprowadzeniem prostego samochodu sportowego – nieco droższego konkurenta Mazdy MX-5. Szykuje się więc coś dla miłośnika adrenaliny, twardego zawieszenia i kontaktu z nieprzeładowaną przyciskami kierownicą. Zaciekawieni? To zdradzę jeszcze kilka szczegółów. Model 718, bo tak miałby nazywać się spartański Boxter, ma szanse trafić do produkcji. Samochód miałby być pozbawiony wszystkich stylistycznych smaczków (łącznie z elektrycznym dachem), a w zamian dawać kierowcy nieograniczoną niczym przyjemność z jazdy, w dodatku za niezłe pieniądze (ok. 200 tys. zł.).

Porsche 718 miałoby ważyć 1200 kg (Boxter z 6-cylindrowym silnikiem waży 1310 kg), a za jego fotelami bulgotałby 4-cylindrowy boxer o mocy od 286 do 360 KM. Poza niezbędnym wyposażeniem każdej 718-tki, klient mógłby zamówić dodatkowo skrzynię dwusprzęgłową. Efekt końcowy – rasowy samochód dla młodych klientów, którym Porsche nie kojarzy się opasłym SUVem. Podoba Wam się ten pomysł? Mnie bardzo i gorąco mu kibicuję. Oby się udało!

Adam Gieras

fot. Porsche

Tagi: aktualnościbędzie nowe Porschenowe modeleporschePorsche 718porsche boxterporsche caymanPorsche wraca do korzenizdjęcia
Poprzedni post

Budżetowa marka Forda w Chinach

Następny post

Aston Martin Lagonda – wizualizacja

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Wnetrze Porsche Cayenne po liftingu

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Faceliftingi mają to do siebie, że w większości przypadków zmiany są kosmetyczne i tylko wytrwani znawcy dostrzegą zmiany. Przy Porsche...

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

Następny post
aston martin lagonda

Aston Martin Lagonda - wizualizacja

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET