Hyundai Sonata w odświeżonej wersji, to coś więcej niż prosty lifting, gdyż auto ma zupełnie nowy przód. Ma konkurować z Camry.
Hyundai zaprezentował w całości odświeżoną Sonatę. Jednak na razie producent jest powściągliwy, jeśli chodzi o szczegóły. Zapowiada jednak „nowy” model jako coś więcej niż lifting. Jest to już ósma generacja tego auta.
Nowy język projektowania i zapożyczenia od Kony
Odświeżona Sonata czerpie garściami z języka projektowania nazwanego Sensuous Sportiness. Model inspiruje się również Koną drugiej generacji, a to za sprawą wprowadzenia z przodu paska świetlnego LED na całej szerokości auta. Główne reflektory są ukryte w górnej części wlotów powietrza i połączone są z szerszym grillem oraz ostrzejszymi, bardziej dramatycznymi liniami.
Hyundai zmienił o wiele więcej niż tylko przeprojektował grill i jego okolicy. Producent zaprojektował na nowo również maskę z bardziej wyrazistymi przetłoczeniami.
Ponadto zmodernizowana Sonata jest ozdobiona czarną obwódką w dolnej części nadwozia, a także przeprojektowano elementy tyłu auta. Zmiany obejmują zmienioną pokrywę bagażnika i listwę świetlną LED. Modele N Line mają również cztery końcówki wydechu i poruszają się na charakterystycznych 19-calowych kołach.
Kabina również zmieniona, a głównym punktem ekran
Liczne zmiany zostały również wprowadzone w kabinie Sonaty. Najbardziej zauważalną zmianą jest zamontowanie 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników i 12,3-calowego ekranu informacyjno-rozrywkowego, z których oba są umieszczone w panoramicznym zakrzywionym wyświetlaczu wystającym z deski rozdzielczej.
Jako nowość należy również potraktować zmianę miejsca przełącznika zmiany biegów. Po odświeżeniu znalazł się w kolumnie kierownicy zamiast konsoli środkowej pomiędzy fotelami.
Hyundai przekonuje, że wnętrze nowej Sonaty jest ciekawsze dla klientów, za sprawą bardziej sportowego i luksusowego charakteru.
Nowy silnik i walka z Camry
Jak wcześniej wspomniano, Hyundai nie ogłosił jeszcze specyfikacji zaktualizowanej Sonaty. Plotki jednak sugerują, że pod maską znajdzie się 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który ma być nowym standardem i zastąpi turbodoładowany 1,6-litrowy silnik oferowany na niektórych rynkach.
Sonata ma również nawiązać walkę z Toyotą Camry, a to za sprawą napędu na wszystkie koła. Wcześniej napęd AWD nie był dostępny w Sonacie.
Odświeżony Hyundai Sonata zostanie zaprezentowany podczas targów Seoul Mobility Show, które odbędą się w dniach 30 marca – 9 kwietnia.
Konrad Grobel
Fot. Hyundai