Mercedes odświeżył właśnie swoje dwa najmniejszy elektryczne SUVy. Model EQA i EQB przeszły niewielki lifting, który nie zmienił za wiele w wyglądzie, ale wydłużył zasięgi przejazdu na baterii.
Ulepszone wersje Mercedesów EQA i EQB będą dostępne do zamówienia od jesieni 2023 roku, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach dealerskich w Europie na początku 2024 roku. Co się jednak w tych modelach zmieniło?

Zmiany zewnątrz
Dzięki nowym wzorom czarnej atrapy z przodu z gwieździstym motywem (w zależności od wersji), EQA i EQB estetycznie nawiązują do większych elektrycznych modeli Mercedesa. Światła do jazdy dziennej połączone są poprzez pas świetlny, a nowy zderzak podkreśla szerokość przedniego pasa. Wkłady tylnych lamp również przeszły odświeżenie. Wnętrze zostało wzbogacone o nową generację kierownicy z panelami dotykowymi oraz wykończenia z drewna limonkowego o otwartych porach, z gwieździstym motywem i podświetleniem. Dobrze, że jak w niektórych elektrykach nie pojawiły się kołpaki 15.
Modele EQA i EQB zostaną wyposażone w zaktualizowaną generację systemu MBUX. Ekran centralny o przekątnej 10,25 cala jest teraz standardem we wszystkich wersjach EQA i EQB. Wraz z tymi zmianami, prezentacja funkcji ładowania w systemie MBUX również została zaktualizowana. Po aktywowaniu usług online w aplikacji Mercedes me, inteligentny asystent głosowy staje się jeszcze bardziej reagujący na potrzeby użytkownika oraz może uczyć się jego preferencji.

Większy zasięg na prądzie
Obszerne zmiany pozwoliły inżynierom Mercedes-Benz zwiększyć zasięg modelu EQA do 560 km w cyklu WLTP (z 531 km). Modyfikacje obejmują poprawki w dziedzinie aerodynamiki oraz optymalizację opon pod kątem oporów toczenia. Wprowadzona została również nowa funkcja maksymalizacji zasięgu, która umożliwia wyłączenie lub ograniczenie działania odbiorników energii, takich jak wyświetlacz czy klimatyzacja.
Z ciekawostek w modelu EQB pojawiła się możliwość zamontowania haka.

Specyfikacje bez zmian
Mercedes EQA, jak i EQB nadale będą dostępne w tych samych odmianach silnikowych co do tej pory. Do wyboru klienci mają dwie wielkości akumulatorów (66,5 i 70,5 kWh) oraz trzy warianty mocy. Mercedes EQA / EQB 250 i 250+ o mocy 190 KM, a także opcja 300 z mocą 228 koni mechanicznych i wersja 350 (292 KM).
Konrad Stopa
fot. Mercedes