Kia EV6 przeszła właśnie zauważalną modernizację. Zmienił się nie tylko wygląd, ale także technologia, wyposażenie i zasięg. A do tego – bardzo atrakcyjna cena w promocji z rządową dopłatą.
Odświeżona Kia EV6 łączy teraz znaną sylwetkę z nowoczesnymi detalami. Z przodu pojawiły się nowe światła do jazdy dziennej, zmieniony zderzak i zmodyfikowane tylne lampy. Do tego dochodzą nowe wzory felg oraz dwa świeże kolory nadwozia: matowy Yacht Blue i Wolf Gray.
Wnętrze także doczekało się unowocześnienia. Pojawiła się nowa kierownica, przeprojektowane wyświetlacze i lepsze materiały. Komfort poprawia elektryczna regulacja kolumny kierownicy, a wygodę codziennego użytkowania zwiększa nowy czytnik linii papilarnych i cyfrowy kluczyk. Android Auto i Apple CarPlay działają teraz bezprzewodowo, a nowa ładowarka indukcyjna ma aż 15 W mocy.
Zasięg, ładowanie i osiągi – lepsze niż dotąd
Nowa Kia EV6 otrzymała akumulatory o większej pojemności: 63 kWh (Standard Range) oraz 84 kWh (Long Range). Dzięki technologii 800 V, ładowanie od 10 do 80% trwa jedynie 18 minut, a w 15 minut można odzyskać nawet 343 km zasięgu.
Zasięg w teorii (w cyklu WLTP) sięga teraz 582 km w trybie mieszanym i aż 766 km w miejskim. Do wyboru są dwie wersje napędu: z tylnym napędem (229 KM, 350 Nm) i na cztery koła (325 KM, 605 Nm). Komfort poprawiają nowe amortyzatory oraz lepsza izolacja akustyczna tylnego silnika.
Różnice w wyposażeniu – co oferują poszczególne wersje?
W porównaniu do poprzednika, każda wersja nowego EV6 zyskała coś więcej:
- Air (wcześniej: EV6): pompa ciepła, podgrzewana kierownica i fotele, monitorowanie martwego pola
- Earth (wcześniej: Plus): adaptacyjne LED-y, automatyczne klamki, pompa ciepła
- GT-Line: pełen pakiet asystentów jazdy, systemy unikania kolizji, monitorowanie otoczenia z kamerą 360°, zdalne parkowanie, nowa kierownica, cyfrowy kluczyk i czytnik linii papilarnych
W standardzie we wszystkich wersjach znajduje się teraz pompa ciepła.
Promocje i ceny z dopłatami – nawet 34 tys. zł taniej
EV6 po liftingu jest dostępne z atrakcyjną ofertą promocyjną. Maksymalna korzyść dla klienta wynosi aż 34 388 zł (wliczając w to przenośną ładowarkę Green Cell Habu SE). Dzięki rządowemu programowi „NaszEauto”, cena startowa wynosi tylko 175 501 zł (dla JDG i rodzin z Kartą Dużej Rodziny, dopłata 30 tys. zł). Osoby fizyczne mogą liczyć na 18 750 zł dopłaty, co oznacza, że najtańsze EV6 kosztuje wtedy 186 751 zł.
W cenniku auto startuje od okolic 205 tysięcy złotych.
Podsumowanie: lifting, który naprawdę ma sens
Kia nie poszła na skróty – nowa EV6 to coś więcej niż kosmetyczne poprawki. Lepsze osiągi, wyższy komfort, więcej technologii i korzystniejsze ceny czynią z niej jeszcze bardziej atrakcyjnego elektryka w klasie crossoverów. A pierwsze egzemplarze już czekają w salonach.
Źródło: Kia