• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nowy Renault Master – pierwsze wrażenia

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
04/09/2024
w Użytkowe, Wypad
0
Renault Master w Krakowie (9)

Renault Master w Krakowie (9)

375
SHARES
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dla Renault tak samo ważne jak samochody osobowe są też auta użytkowe. W Krakowie mogłem pooglądać szereg takich produktów, również tych modyfikowanych, a gwiazdą dnia został nowy Renault Master.

Kiedy jakaś marka przyjeżdża na Twoją dzielnicę nie można jej zignorować. Tak o to po kilkunastominutowym spacerze dotarłem na kongres Renault dotyczący ich aut użytkowych i tego jak radzą sobie na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Wraz z wieloma przedstawicielami mediów (również zagranicznej) dowiedziałem się, że Renault jest liderem na poszczególnych rynkach LCV, a całe zajęcie tego rynku w naszym obszarze przez Francuzów to ponad 20 procent. A to już pokazuje wielką skalę skoro 1 na 5 sprzedawanych aut roboczych ma znane nam logo na grillu.

Warto przeczytać

Test: Nissan Interstar Furgon dCi150 Business Plus L3H2 – solidny i praktyczny

Geely EX5 debiutuje w Polsce

Test: Ford Ranger Wildtrak X – Amerykanin w kaloszach

I tak spacerując po hotelu i jego parkingach mogłem podziwiać kilkadziesiąt egzemplarzy Kangoo, Trafica czy Mastera w przeróżnych odsłonach. Były chłodnie, wersje osobowe, kampervany, a nawet auta z zabudową warsztatową czy do przewozu osób niepełnosprawnych.

Renault Master w Krakowie
Renault Master w Krakowie
Renault Master w Krakowie (2)
Renault Master w Krakowie (2)
Renault Master w Krakowie (1)
Renault Master w Krakowie (1)
Renault Master w Krakowie (3)
Renault Master w Krakowie (3)

Nowy Renault Master

Głównym bohaterem była jednak czwarta generacja Mastera, który widnieje w sprzedaży już ponad 40 lat. I nim właśnie udało mi się pojeździć! Zanim jednak moje wrażenia z pierwszych jazd to omówmy sobie ten ważny dla Renault model. Po 14 latach poprzedniej generacji na rynku wchodzi nowy Master z odświeżonym frontem oraz wnętrzem.

Przód auta jest teraz bardzo masywny ze światłami w kształcie litery C nawiązującymi do reszty gamy modelowej. Wrażenie robi spora osłona chłodnicy i ogólnie wymiary auta. Nowy Master jest po prostu ogromny, a świeże reflektory zagościły też z tyłu karoserii. Oprócz designu nowa karoseria ma też sporo rozwiązań aerodynamicznych by poprawić osiągi oraz ekonomię użytkowania.

Trudno jednak opisywać wygląd tego dostawczaka, skoro może on przybrać szereg różnych wersji. Samo nadwozie może mieć kilka wersji długości i wysokości, a jest nawet opcja L4 bez tylnej zabudowy, tylko z kabiną pasażerską, która też może być pojedyncza lub podwójna.

Renault Master w Krakowie (42)
Renault Master w Krakowie (42)

Master w środku

Nie będę rozwodził się nad finezyjnością projektu, bo nie to w tego typu samochodzie jest najważniejsze. Warto wspomnieć, że kierownica dobrze leży w dłoniach, analogowe zegary są czytelne, a centralny wyświetlacz przypomina rozwiązania z Dacii (tak samo jak panel pokręteł do klimatyzacji). Deska rozdzielcza, a raczej jest środkowa część skierowana jest ku kierowcy. Wspomniany system infomedialny posiada łączność z telefonem, a w niektórych opcjach system oparty jest o Google’a (z mapami i innymi aplikacjami na pokładzie).

Ze względów praktycznych wszystkie schowki Mastera mają około 135 litrów. Nie brakuje skrytek na podszybiu, pod dachem, a wysuwana szuflada przed pasażerem jest ogromna. Dodatkowo, środkowe miejsce kanapy pasażerskiej może zamienić się w stolik z kolejnymi schowkami (choćby na laptopa).

Renault Master w Krakowie (20)
Renault Master w Krakowie (20)

Diesel, elektryk lub bus na wodór

Renault pochwaliło się, że na rynek europejski pojawią się 3 wersje napędowe nowego Mastera. Najmniej wiemy o wodorze, ale pozostałe opcje są już nam znane. Wersja konwencjonalna skorzysta z 2-litrowego diesla o mocy 105, 130, 150 lub 170 koni mechanicznych. Do wyboru klient będzie miał 6-biegowy manual lub 9-biegowy automat.

Opcji elektrycznych będzie dwie i różnić będą się wielkością baterii i mocą układu. Słabsza odmiana skorzysta z 40 kWh baterii i pochwali się mocą 130 KM (300 Nm) i zasięgiem około 200 km. Większy akumulator to 87 kWh, gdzie zasięg wzrasta do 460 km, a moc to 140 KM (300 Nm). Dostępne będzie tu ładowanie do 130 kW. Co ciekawe, ładowność elektryka to 1,6 tony, masa przyczepy, to 2,5 tony, więc są to bardzo dobre wyniki w grupie elektrycznych dostawczaków.

Renault Master w Krakowie (38)
Renault Master w Krakowie (38)

Bus musi latać

By tradycji stało się za dość nie mogłem odpuścić sobie nawet niewielkiej wycieczki tym sporym pojazdem. W tym celu zasiadłem za kierownicę Mastera z dieslem pod maskę i 6-biegowym manualem w białym lakierze. Od razu zwróciłem uwagę na dźwignię hamulca ręcznego po prawej stronie oraz dwuczęściowe lusterka (z czego tylko góra była regulowana) oraz wygodne fotele.

Ruszając białym busem w godzinach szczytu po Krakowie poczułem się jak pracownik kończący zmianę. Na szczęście wydajna klimatyzacja automatyczna, szereg czujników parkowania i kamera cofania oraz łączność z telefonem (androidauto) pozwolił na szybkie wydostanie się z korków. Istotną cechą nowego Mastera jest też jego zwrotność, bo średnica zawracania tego blaszaka to 12,7 m.

Renault Master w Krakowie (31)
Renault Master w Krakowie (31)

Krótki odcinek sprawił, że ciężko było sprawdzić spalanie tego auta (dane techniczne mówią o 8 litrach) lub walory przewozowe, ale drzwi boczne w tym przypadku otwierają się o 4 cm bardziej niż w poprzedniku, a auto ogólnie ma dłuższą pakę o 10 cm.

Ile kosztuje nowy Renault Master?

Cenniki nowego Mastera rozpoczyna kwota 126 tysięcy złotych netto , ale jest to niezabudowana rama z pojedynczą kabiną (L2H1 – diesel 150 KM). Furgon (podobny do tego ze zdjęć) to minimalnie wydatek ponad 133 tysięcy złotych netto (L2H2 – diesel 105 KM – DMC 3,3 tony). Najtańszy elektryk to już jednak 237 tysięcy złotych netto. Wersji wodorowej w ofercie jeszcze nie ma, ale sam konfigurator jest naprawdę rozbudowany – w końcu Mastera można tworzyć niczym klocki LEGO.

Renault Master w Krakowie (7)
Renault Master w Krakowie (7)

Master jest z nami już od 1980 roku i wszystko wskazuje na to, że nigdzie się nie wybiera. Przedwczesna emerytura na pewno mu nie grozi, a nowa odsłona tego modelu pokazuje, że auta dostawcze też się rozwijają i obserwują motoryzacyjne trendy, więc z roku na rok będą jeszcze lepsze i bliższe osobówkom.

Konrad Stopa

Zdjęcia nowy Renault Master:

Renault Master w Krakowie (4)
Renault Master w Krakowie (4)
Renault Master w Krakowie (5)
Renault Master w Krakowie (5)
Renault Master w Krakowie (6)
Renault Master w Krakowie (6)
Renault Master w Krakowie (7)
Renault Master w Krakowie (7)
Renault Master w Krakowie (8)
Renault Master w Krakowie (8)
Renault Master w Krakowie (9)
Renault Master w Krakowie (9)
Renault Master w Krakowie (10)
Renault Master w Krakowie (10)
Renault Master w Krakowie (11)
Renault Master w Krakowie (11)
Renault Master w Krakowie (12)
Renault Master w Krakowie (12)
Renault Master w Krakowie (13)
Renault Master w Krakowie (13)
Renault Master w Krakowie (14)
Renault Master w Krakowie (14)
Renault Master w Krakowie (15)
Renault Master w Krakowie (15)
Renault Master w Krakowie (16)
Renault Master w Krakowie (16)
Renault Master w Krakowie (17)
Renault Master w Krakowie (17)
Renault Master w Krakowie (18)
Renault Master w Krakowie (18)
Renault Master w Krakowie (19)
Renault Master w Krakowie (19)
Renault Master w Krakowie (20)
Renault Master w Krakowie (20)
Renault Master w Krakowie (21)
Renault Master w Krakowie (21)
Renault Master w Krakowie (23)
Renault Master w Krakowie (23)
Renault Master w Krakowie (24)
Renault Master w Krakowie (24)
Renault Master w Krakowie (25)
Renault Master w Krakowie (25)
Renault Master w Krakowie (26)
Renault Master w Krakowie (26)
Renault Master w Krakowie (28)
Renault Master w Krakowie (28)
Renault Master w Krakowie (29)
Renault Master w Krakowie (29)
Renault Master w Krakowie (30)
Renault Master w Krakowie (30)
Renault Master w Krakowie (31)
Renault Master w Krakowie (31)
Renault Master w Krakowie (32)
Renault Master w Krakowie (32)
Renault Master w Krakowie (33)
Renault Master w Krakowie (33)
Renault Master w Krakowie (34)
Renault Master w Krakowie (34)
Renault Master w Krakowie (35)
Renault Master w Krakowie (35)
Renault Master w Krakowie (36)
Renault Master w Krakowie (36)
Renault Master w Krakowie (38)
Renault Master w Krakowie (38)
Renault Master w Krakowie (39)
Renault Master w Krakowie (39)
Renault Master w Krakowie (40)
Renault Master w Krakowie (40)
Renault Master w Krakowie (41)
Renault Master w Krakowie (41)
Renault Master w Krakowie (42)
Renault Master w Krakowie (42)
Renault Master w Krakowie (43)
Renault Master w Krakowie (43)
Renault Master w Krakowie (44)
Renault Master w Krakowie (44)

Zajrzyjcie na nasz kanał Youtube:

Tagi: masternowy masterrenaultrenault dostawczerenault lcvrenault lcv summitrenault master
Poprzedni post

Test: Skoda Superb TDI – czeski król

Następny post

Nowy Aston Martin Vanquish z V12

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

nissan interstar 03

Test: Nissan Interstar Furgon dCi150 Business Plus L3H2 – solidny i praktyczny

Autor Redakcja Motopodprad
12/07/2025
0

Być może nie wiedzieliście, że Nissan ma w swojej ofercie dużego, dostawczego busa łapiącego się w ramy kategorii B. Mowa tu...

Geely EX5 11

Geely EX5 debiutuje w Polsce

Autor Paweł Zaorski
11/07/2025
0

Geely EX5 w sprzedaży pojawi się już w 3 kwartale 2025 roku. Czy podbije rynek jak jego chińska konkurencja? Czym...

Ford Ranger Wildtrak X

Test: Ford Ranger Wildtrak X – Amerykanin w kaloszach

Autor Damian Kaletka
09/07/2025
1

Czas zamienić kowbojki na kalosze.

Kangoo11

Test: Renault Kangoo w zabudowie warsztatowej

Autor Paweł Oblizajek
08/07/2025
0

Mały dostawczak od Renault to jeden z najbardziej popularnych modeli w swojej klasie. O jego sukces zadbało Renault, które przygotowało...

Następny post
Aston Martin Vanquish 2

Nowy Aston Martin Vanquish z V12

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.