Nowy, potężny Civic ze szczegółami

Wreszcie jest: produkcyjna wersja Civica Type R dziesiątej generacji. Najmocniejsza  w historii!

 

Tak, choć zaledwie o 5 KM zwiększyła się moc względem odchodzącego modelu. Teraz wynosi 315 KM i trafia wyłącznie na przód poprzez inteligentny dyferencjał. Wyrafinowane wielowahaczowe zawieszenie przednie i tylne ma dbać o idealną trakcję w każdych warunkach, a gdy sytuacja zrobi się gorąca do akcji wkroczą ogromne tarcze hamulcowe z zaciskami Brembo. Miłośnicy Hondy będą na pewno szczęśliwi wiedząc, że w ich ulubionym modelu nadal stosuje się skrzynię manualną. Co więcej, przy redukcjach będzie występował automatyczny międzygaz. Kierowca będzie miał do wyboru tryby jazdy Comfort, Sport i +R.

 

2017 honda civic type r Nowy, potężny Civic ze szczegółami

 

Nowy Civic Type R wygląda chyba jeszcze bardziej agresywnie niż poprzednik, choć wydawało się to bardzo trudne do wykonania. Cieszy to, że w stosunku do prezentowanych wcześniej prototypów, wersja produkcyjna jest prawie identyczna. Agresywne lotki i szczeliny w zderzakach, 20-calowe felgi i ogromne tylne skrzydło – tak z rodzinnego hatchbacka robi się bestię. Wnętrze wygląda bardziej zwyczajnie, ale wyraźnie nacechowano je sportowo. Na zegarach obrotomierz znajduje się na eksponowanym miejscu. Nie zabraknie włókna węglowego i alcantary.

Ceny Civica TR powinny oscylować wokół cen Focusa RS, jako że jest to jej główny konkurent. Już za kilka miesięcy będzie można złożyć zamówienie.

 

Bartłomiej Puchała

Fot. Honda

 

2017 honda civic type r 1 Nowy, potężny Civic ze szczegółami

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.