Nowy Peugeot 208 wyrasta na gwiazdę segmentu B

Peugeot 208 przeszedł nie tylko gruntowną zmianę stylistyczną. To także zupełnie nowa jakość techniczna.

Segment B robi się naprawdę interesujący. To już nie jest konkurencja pomiędzy biednymi i kompromisowymi samochodami. Takie świeżynki jak nowy Ford Fiesta, niedawno pokazane Renault Clio mkV czy Peugeot 208 dają obraz jak bardzo miejskie auta ewoluują i dojrzewają.

Design 208 mocno przypomina flagowca marki – znakomitego 508. Podobnie pomyślany pas przedni z dużym grillem i reflektory główne LED z efektownymi świetlnymi kłami po bokach mogą się podobać. Z tyłu uwagę przyciągają lampy ze znanym już motywem lwich pazurów połączone ozdobną maskownicą. Ukłon w stronę przeszłości – emblemat 208 umieszczony na masce, tuż nad logotypem Peugeota. W opcji można mieć dwukolorowe nadwozie oraz 17-calowe felgi.

W środku udało się poprawić komfort akustyczny i izolację od wibracji pochodzących z drogi. Nowy model opiera się na modularnej platformie CMP, dzięki czemu zmniejszyła się też masa własna samochodu o około 30 kg. W bogatszych wersjach 208 dostępny będzie iCockpit, czyli wirtualne zegary oraz 10-calowy ekran centralny. Tańsze odmiany wyposażone będą w ekrany 5 i 7 cali oraz klasyczne zegary.

Jeden diesel, trzy benzyny, trzy skrzynie i elektryk

Gama silnikowa opiera się na jednostkach benzynowych 1.2 turbo. Mają one odpowiednio 75 KM (skrzynia 5b), 100 KM (skrzynia 6b; automat 8b do wyboru) lub 130 KM tylko z automatem. Jest też 1,5-litrowy diesel o mocy 100 KM połączony ze skrzynią 6-biegową.

peugeot 208 2019 4 1024x576 Nowy Peugeot 208 wyrasta na gwiazdę segmentu B

Nowością będzie wersja elektryczna e-208. Jej motor o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm pozwoli osiągnąć 100 km/h w 8,1 s. Bateria 50 kWh wystarczy na przejechanie aż 340 km (pomiar wg WLTP). W konstrukcji platformy przewidziano wersję elektryczną, dlatego baterie nie wpłyną negatywnie na przestrzeń bagażową. E-208 ma 220 l, dokładnie tyle ile jego spalinowy brat.

Jeśli chodzi o ładowanie, może ono potrwać maksymalnie 8 godzin. Przy użyciu szybkiej ładowarki 100 kWh wystarczy 30 minut do 80% zasięgu. Peugeot gwarantuje co najmniej 70% sprawności baterii po 8 latach lub 160 tys. km. Oprócz wersji elektrycznej 208 będzie oferowane w wersjach Access, Active, Allure, GT-Line oraz GT. Czekamy na cenniki!

Bartłomiej Puchała
fot. Peugeot

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.