Peugeot 208 przeszedł nie tylko gruntowną zmianę stylistyczną. To także zupełnie nowa jakość techniczna.
Segment B robi się naprawdę interesujący. To już nie jest konkurencja pomiędzy biednymi i kompromisowymi samochodami. Takie świeżynki jak nowy Ford Fiesta, niedawno pokazane Renault Clio mkV czy Peugeot 208 dają obraz jak bardzo miejskie auta ewoluują i dojrzewają.
Design 208 mocno przypomina flagowca marki – znakomitego 508. Podobnie pomyślany pas przedni z dużym grillem i reflektory główne LED z efektownymi świetlnymi kłami po bokach mogą się podobać. Z tyłu uwagę przyciągają lampy ze znanym już motywem lwich pazurów połączone ozdobną maskownicą. Ukłon w stronę przeszłości – emblemat 208 umieszczony na masce, tuż nad logotypem Peugeota. W opcji można mieć dwukolorowe nadwozie oraz 17-calowe felgi.
W środku udało się poprawić komfort akustyczny i izolację od wibracji pochodzących z drogi. Nowy model opiera się na modularnej platformie CMP, dzięki czemu zmniejszyła się też masa własna samochodu o około 30 kg. W bogatszych wersjach 208 dostępny będzie iCockpit, czyli wirtualne zegary oraz 10-calowy ekran centralny. Tańsze odmiany wyposażone będą w ekrany 5 i 7 cali oraz klasyczne zegary.
Jeden diesel, trzy benzyny, trzy skrzynie i elektryk
Gama silnikowa opiera się na jednostkach benzynowych 1.2 turbo. Mają one odpowiednio 75 KM (skrzynia 5b), 100 KM (skrzynia 6b; automat 8b do wyboru) lub 130 KM tylko z automatem. Jest też 1,5-litrowy diesel o mocy 100 KM połączony ze skrzynią 6-biegową.
Nowością będzie wersja elektryczna e-208. Jej motor o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm pozwoli osiągnąć 100 km/h w 8,1 s. Bateria 50 kWh wystarczy na przejechanie aż 340 km (pomiar wg WLTP). W konstrukcji platformy przewidziano wersję elektryczną, dlatego baterie nie wpłyną negatywnie na przestrzeń bagażową. E-208 ma 220 l, dokładnie tyle ile jego spalinowy brat.
Jeśli chodzi o ładowanie, może ono potrwać maksymalnie 8 godzin. Przy użyciu szybkiej ładowarki 100 kWh wystarczy 30 minut do 80% zasięgu. Peugeot gwarantuje co najmniej 70% sprawności baterii po 8 latach lub 160 tys. km. Oprócz wersji elektrycznej 208 będzie oferowane w wersjach Access, Active, Allure, GT-Line oraz GT. Czekamy na cenniki!
Bartłomiej Puchała
fot. Peugeot