Benzyna, diesel lub elektryk – takie propozycje dla klientów ma nowy Opel Corsa.
Nowa Corsa to kandydat na bestsellera w Polsce. Samochody niemieckiej marki są bardzo lubiane nad Wisłą, a Corsa należy do chętnie kupowanego segmentu B. Poznaliśmy już pełną gamę silnikową miejskiego Opla, a wygląda ona tak:
- 1.2 PureTech/75 KM + man5
- 1.2 PureTech/100 KM + man6
- 1.5 diesel/100 KM + man6
- 1.2 PureTech/100 KM + aut8
- 1.2 PureTech/130 KM + aut8
- elektryczny 136 KM
Mamy tu do czynienia oczywiście z jednostkami i skrzyniami koncernu PSA. Marka Opel dołączyła do portfolio Francuzów blisko 1,5 roku temu. Nowy Opel Corsa korzysta także z płyty podłogowej CMP, na której będzie posadowiony nowy Peugeot 208. Dzięki temu Corsa w podstawowej wersji będzie ważyć ledwo 980 kg, czyli 108 mniej niż poprzednik.
Elektryczny warm-hatch
Wersja elektryczna jest szczególnie ciekawa. Będzie mieć mocny silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Zwłaszcza druga wartość jest tutaj ważna, bo to więcej niż miała najmocniejsza w historii Corsa OPC! Zasięg producent szacuje na 330 km, a bateria ma 50 kWh. Przyspieszenie do 100km/h będzie wynosić 8,1 s w trybie Sport. Pozostałe tryby to Eco i Normal.
Wyposażenie
Miejski Opel wejdzie na zupełnie nowy poziom w kwestii wyposażenia. Dostępne będą reflektory główne IntelliLux LED znane z większych modeli Opla. Topowa wersja systemu multimedialnego będzie mieć 10-calowy ekran dotykowy z Navi Pro, mnóstwo systemów asystujących kierowcę, w tym Blind Spot Assist i aktywny tempomat. Dla klientów oczekujących odrobiny luksusu przewidziano też skórzaną tapicerkę.
Bartłomiej Puchała
fot. Opel