Nowy Opel Corsa – silniki i wyposażenie

Benzyna, diesel lub elektryk – takie propozycje dla klientów ma nowy Opel Corsa.

Nowa Corsa to kandydat na bestsellera w Polsce. Samochody niemieckiej marki są bardzo lubiane nad Wisłą, a Corsa należy do chętnie kupowanego segmentu B. Poznaliśmy już pełną gamę silnikową miejskiego Opla, a wygląda ona tak:

  • 1.2 PureTech/75 KM + man5
  • 1.2 PureTech/100 KM + man6
  • 1.5 diesel/100 KM + man6
  • 1.2 PureTech/100 KM + aut8
  • 1.2 PureTech/130 KM + aut8
  • elektryczny 136 KM

Mamy tu do czynienia oczywiście z jednostkami i skrzyniami koncernu PSA. Marka Opel dołączyła do portfolio Francuzów blisko 1,5 roku temu. Nowy Opel Corsa korzysta także z płyty podłogowej CMP, na której będzie posadowiony nowy Peugeot 208.  Dzięki temu  Corsa w podstawowej wersji będzie ważyć ledwo 980 kg, czyli 108 mniej niż poprzednik.

Elektryczny warm-hatch

Wersja elektryczna jest szczególnie ciekawa. Będzie mieć mocny silnik o mocy 136 KM i momencie obrotowym 260 Nm. Zwłaszcza druga wartość jest tutaj ważna, bo to więcej niż miała najmocniejsza w historii Corsa OPC! Zasięg producent szacuje na 330 km, a bateria ma 50 kWh.  Przyspieszenie do 100km/h będzie wynosić 8,1 s w trybie Sport. Pozostałe tryby to Eco i Normal.

Wyposażenie

Miejski Opel wejdzie na zupełnie nowy poziom w kwestii wyposażenia. Dostępne będą reflektory główne IntelliLux LED znane z większych modeli Opla. Topowa wersja systemu multimedialnego będzie mieć 10-calowy ekran dotykowy z Navi Pro, mnóstwo systemów asystujących kierowcę, w tym Blind Spot Assist i aktywny tempomat. Dla klientów oczekujących odrobiny luksusu przewidziano też skórzaną tapicerkę. 

Bartłomiej Puchała
fot. Opel

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.