Site icon Moto Pod Prąd

Nowy Mustang gotowy na Europę

2018 ford mustang euro spec

2018 ford mustang euro spec

Ford zaprezentował Mustanga w wersji EU-spec. Na liście nowości 10-biegowy automat.

Zaprezentowany w styczniu Ford Mustang na rok modelowy 2018 nie różni się znacząco od poprzednika. Z zewnątrz to typowy facelifting – zderzaki, światła LED, grill, wzory felg to elementy, które odświeżono. Więcej ciekawostek kryje się pod spodem, przede wszystkim adaptacyjne zawieszenie z amortyzatorami MagneRide. Dzięki nim samochód może błyskawicznie dostosować twardość zawieszenia do warunków na drodze. Kierowca dostanie do dyspozycji 2 nowe tryby jazdy: Drag Strip Mode, czyli po prostu system kontroli startu, oraz My Mode umożliwiający samodzielne poustawianie samochodu pod własny gust.

Przybyło nieco koni mechanicznych, ale tylko w wersji V8. 5-litrowy silnik ma ich teraz 450 zamiast 421. Interesujące, że alternatywny 2.3 litrowy Ecoboost będzie słabszy – 293 zamiast 317 KM to skutek zastosowania filtra cząstek stałych. Było to konieczne dla spełnienia norm emisji spalin Euro 6.2. Mustang zyska także nową 10-biegową skrzynię automatyczną. Stary 6-biegowy automat był jednym z najsłabszych elementów samochodu, więc ta wada prawdopodobnie została wyeliminowana. Na pokładzie znajdzie się także wiele nowych systemów z zakresu bezpieczeństwa, co powinno poprawić wynik Mustanga w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Ceny Mustanga po faceliftingu nie są jeszcze znane. Ford planuje rozpoczęcie sprzedaży w Europie w drugim kwartale 2018 r.

Bartłomiej Puchała

fot. Ford

Exit mobile version