Nowe Volvo S80 dopiero za 2-3 lata

Emeryt na rynku luksusowych limuzyn, produkowane od 2006 roku Volvo S80, doczeka się następcy dopiero za 2-3 lata. 

Póki co nie wiemy wiele. Volvo zwleka z wprowadzeniem nowego modelu, bo obecne S80, choć już mocno przestarzałe, wcale tak źle się nie sprzedaje. Niedawno zadebiutowały pod jego maską mocne turbodoładowane silniki o pojemności 2,0-litrów. 245 konną odmianę mieliśmy okazję dla Was przetestować (klik).

Wiadomo, że S80 kolejnej generacji będzie ociekało luksusem i nową technologią. Auto ma być tez wyraźnie lżejsze, co ma pozytywnie wpłynąć na osiągi i spalanie. Zwiększy się też zakres bezpieczeństwa, a we wnętrzu możemy spodziewać się rozwiązań, które znajdą zastosowanie w najnowszym Volvo XC90. Mówi się, że wspólna dla obu modeli będzie deska rozdzielcza (fot. poniżej/ źródło: Volvo).

182 Nowe Volvo S80 dopiero za 2 3 lata

Z jednej strony trochę dziwi opieszałość Szwedów z wprowadzeniem nowego modelu. Z drugiej, po słabym finansowo dla firmy okresie, powoli odbija się ona od dna. S80 nie jest priorytetem. Mam jednak nadzieję, że doczekamy się naprawdę ciekawego auta!

Volvo XC90 widziane od środka:

 

 

Adam Gieras

fot. Volvo 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?