Trzeba kuć żelazo póki gorące. Tego samego zdania jest Dacia, która zamierza rozszerzyć gamę silników w najnowszym modelu Duster.
Pomimo tego, że brakuje mi danych dotyczących sprzedaży nowej generacji Dacii Duster, to chyba nie minę się z prawdą, że to kolejny sukces rumuńskiej marki. Samochód ma wszystko by przekonać do siebie klienta włączając w to rozsądnie skalkulowaną cenę.
Gdyby ktoś się jeszcze wahał, to Dacia kolejny raz o sobie przypomina. Podczas gdy inne marki nieco na siłę wprowadzają napędy elektryczne (często tracąc przy tym klientów) Dacia rozwija gamę silników spalinowych. Podczas premiery Duster III dostępny był z silnikami Eco-G o mocy 100 KM i instalacją LPG oraz dwie hybrydy – miękka o mocy 130 KM i pełna hybryda o mocy 140 KM.
Silniki Duster
Teraz przyszedł czas na rozbudowę oferty o kolejne jednostki. Pod maskę Dustera ma trafić silnik benzynowy o mocy 120 KM i oczywiście z seryjną instalacją gazową. To odpowiedź na potrzeby klientów. 100 KM w samochodzie z kompletem pasażerów i bagażem często okazuje się nie wystarczające. Wspomniany silnik zostanie wprowadzony na rynek wraz z premierą modelu Bigster. Na tym jednak nie koniec.
W niedalekiej przyszłości Dacia wprowadzi do oferty silnik o mocy 170 KM. Silnik o pojemności 1,8 litra będzie pełną hybrydą i również zadebiutuje w modelu Bigster. Docelowo ma on zastąpić jednostkę o mocy 140 KM. W planach Dacii jest też zmiana rodzaju napędu 4×4. Dotychczasowy to klasyczna konstrukcja. W tym przypadku Dacia pójdzie zgodnie z obowiązującym trendem i zostanie zastąpiony wersja z silnikiem elektrycznym przy tylnej osi.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Dacia