Motopodprad.pl

Nowe Renault Espace nie jest już vanem

Nowe Renault Espace

Mówimy Espace, myślimy Van. Młodsze pokolenie będzie miało już inne skojarzenia – mówią Renault Espace, myślą SUV.

SUV-y wypierają z rynku wiele innych sprawdzonych formatów. Sedany są w odwrocie, kombi jeszcze walczy, a minivany praktycznie przestały istnieć, poza kilkoma, które można policzyć na palcach jednej ręki. Stałą jednak zawsze był Renault Espace, kwintesencja europejskiego minivana.

Wielkim ciosem dla miłośników aut rodzinnych była informacja, że Espace zostaje wycofany z produkcji, a jego następca będzie czymś zupełnie innym. Wszyscy wiedzieli z czym się to wiąże. Espace miał stać się SUV-em i tak właśnie się stało.

Dłuższy niż Austral, krótszy niż poprzedni Renault Espace

Espace szóstej generacji jest blisko spokrewniony z innym SUV-em marki – Australem. Może się jednak pochwalić rozciągniętym rozstawem osi i przestronniejszą kabiną. Dostępny jest zarówno w układzie pięcio-, jak i siedmioosobowym.

Widać, że nowy Espace jest praktycznie dłuższym Australem. Większość paneli podbiera temu drugiemu modelowi, a przód jest praktycznie identyczny. Jednak od słupka B i z tyłu Espace ma większą objętość i ma inną linię okien, bardziej wyprostowany tył, chociaż nadal zawiera znane cechy stylistyczne.

Nowe Renault Espace 2
Nowe Renault Espace

Renault Espace ma długość 4722 mm i rozstaw osi wynoszący 2738 mm, czyli posiada dodatkowych 212 mm długości w porównaniu z Australem. Mimo to SUV jest o 135 mm krótszy w porównaniu do swojego poprzednika w postaci minivana.

Renault oferuje trzy różne wersje wyposażenia – podstawowy Techno, luksusowy Iconic i sportowy Esprit Alpine. W zależności od wersji i wyposażenia nowy Espace waży od 1587 kg do 1698 kg, co oznacza, że jest o 215 kg lżejszy niż poprzednia generacja.

Wnętrze przestronne

W kabinie dostrzec można deskę rozdzielczą przeniesioną z Australa, w tym 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 12-calowy ekran dotykowy OpenR Link i 9,3-calowy wyświetlacz head-up. Wewnątrz można znaleźć łącznie sześć portów USB-C (po dwa na każdy rząd siedzeń), półkę do bezprzewodowego ładowania urządzeń i dwa gniazda 12 V. Dziedzictwo minivanów jest jednak odczuwalne, SUV posiada schowki o łącznej pojemności 39 litrów i mnóstwo uchwytów na kubki.

Modele z wyższym poziomem wyposażenia mają 48-kolorowe oświetlenie Ambiente i 12-głośnikowy system audio Harman Kardon. Esprit Alpine wyróżnia się tapicerką z Alcantary/syntetycznej skóry i niebieskimi przeszyciami, podczas gdy Iconic ma wstawki ze skóry i drewna jesionowego. Najważniejszym elementem wnętrza jest opcjonalny panoramiczny dach o długości 1330 mm i szerokości 840 mm.

Nowe Renault Espace

Espace jest dostępny w układach pięcio- lub siedmiomiejscowych. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu o 220 mm, tworząc do 321 mm miejsca na nogi z tyłu, czyli do 128 mm dla pasażerów trzeciego rzędu.

Po rozłożeniu wszystkich siedmiu siedzeń przestrzeń ładunkowa ma tylko 159 litrów. Trzeci rząd można jednak złożyć płasko, chowając się w podłodze i tworząc spory bagażnik o pojemności 477-677 litrów. Po złożeniu wszystkich siedzeń można zmieścić do 1714 l bagażu lub nawet 1818 l w modelu pięciomiejscowym.

Na start hybryda

Na początek produkcji producent zaoferuje układ hybrydowy jako napęd. Samoładujący się system hybrydowy składa się z turbodoładowanego trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra, silnika elektrycznego, wysokonapięciowego rozrusznika-generatora i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 2 kWh. Podobnie jak topowy Austral, hybryda E-Tech generuje łączną moc 200 KM i moment obrotowy wynoszący 205 Nm. Moc przekazywana jest wyłącznie na przednie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Dzięki temu Espace przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h.

Nowe Renault Espace

Teoretycznie dzięki elektryfikacji nowy Espace będzie w stanie przejechać 1100 km pomiędzy tankowaniem.

Nowe Renault Espace będzie można zamawiać jeszcze wiosną tego roku. SUV będzie produkowany w fabryce w Palencia w Hiszpanii, obok powiązanego mechanicznie Australa. Ceny zostaną podane w późniejszym terminie.

Konrad Grobel

Fot. Renault

Exit mobile version