• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nowe Renault Espace nie jest już vanem

Konrad Grobel Autor Konrad Grobel
29/03/2023
w Newsy
1
Nowe Renault Espace

Nowe Renault Espace

205
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mówimy Espace, myślimy Van. Młodsze pokolenie będzie miało już inne skojarzenia – mówią Renault Espace, myślą SUV.

SUV-y wypierają z rynku wiele innych sprawdzonych formatów. Sedany są w odwrocie, kombi jeszcze walczy, a minivany praktycznie przestały istnieć, poza kilkoma, które można policzyć na palcach jednej ręki. Stałą jednak zawsze był Renault Espace, kwintesencja europejskiego minivana.

ADVERTISEMENT

Wielkim ciosem dla miłośników aut rodzinnych była informacja, że Espace zostaje wycofany z produkcji, a jego następca będzie czymś zupełnie innym. Wszyscy wiedzieli z czym się to wiąże. Espace miał stać się SUV-em i tak właśnie się stało.

Dłuższy niż Austral, krótszy niż poprzedni Renault Espace

Espace szóstej generacji jest blisko spokrewniony z innym SUV-em marki – Australem. Może się jednak pochwalić rozciągniętym rozstawem osi i przestronniejszą kabiną. Dostępny jest zarówno w układzie pięcio-, jak i siedmioosobowym.

Warto przeczytać

Nowy Lexus LM z polskim cennikiem

Piłkarze Juventusu Turyn z nowymi samochodami

Aston Martin DB12 oficjalnie wśród nas

Widać, że nowy Espace jest praktycznie dłuższym Australem. Większość paneli podbiera temu drugiemu modelowi, a przód jest praktycznie identyczny. Jednak od słupka B i z tyłu Espace ma większą objętość i ma inną linię okien, bardziej wyprostowany tył, chociaż nadal zawiera znane cechy stylistyczne.

Nowe Renault Espace 2
Nowe Renault Espace

Renault Espace ma długość 4722 mm i rozstaw osi wynoszący 2738 mm, czyli posiada dodatkowych 212 mm długości w porównaniu z Australem. Mimo to SUV jest o 135 mm krótszy w porównaniu do swojego poprzednika w postaci minivana.

Renault oferuje trzy różne wersje wyposażenia – podstawowy Techno, luksusowy Iconic i sportowy Esprit Alpine. W zależności od wersji i wyposażenia nowy Espace waży od 1587 kg do 1698 kg, co oznacza, że jest o 215 kg lżejszy niż poprzednia generacja.

Wnętrze przestronne

W kabinie dostrzec można deskę rozdzielczą przeniesioną z Australa, w tym 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 12-calowy ekran dotykowy OpenR Link i 9,3-calowy wyświetlacz head-up. Wewnątrz można znaleźć łącznie sześć portów USB-C (po dwa na każdy rząd siedzeń), półkę do bezprzewodowego ładowania urządzeń i dwa gniazda 12 V. Dziedzictwo minivanów jest jednak odczuwalne, SUV posiada schowki o łącznej pojemności 39 litrów i mnóstwo uchwytów na kubki.

Modele z wyższym poziomem wyposażenia mają 48-kolorowe oświetlenie Ambiente i 12-głośnikowy system audio Harman Kardon. Esprit Alpine wyróżnia się tapicerką z Alcantary/syntetycznej skóry i niebieskimi przeszyciami, podczas gdy Iconic ma wstawki ze skóry i drewna jesionowego. Najważniejszym elementem wnętrza jest opcjonalny panoramiczny dach o długości 1330 mm i szerokości 840 mm.

Nowe Renault Espace 3
Nowe Renault Espace

Espace jest dostępny w układach pięcio- lub siedmiomiejscowych. Drugi rząd siedzeń można przesuwać do przodu i do tyłu o 220 mm, tworząc do 321 mm miejsca na nogi z tyłu, czyli do 128 mm dla pasażerów trzeciego rzędu.

Po rozłożeniu wszystkich siedmiu siedzeń przestrzeń ładunkowa ma tylko 159 litrów. Trzeci rząd można jednak złożyć płasko, chowając się w podłodze i tworząc spory bagażnik o pojemności 477-677 litrów. Po złożeniu wszystkich siedzeń można zmieścić do 1714 l bagażu lub nawet 1818 l w modelu pięciomiejscowym.

Na start hybryda

Na początek produkcji producent zaoferuje układ hybrydowy jako napęd. Samoładujący się system hybrydowy składa się z turbodoładowanego trzycylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra, silnika elektrycznego, wysokonapięciowego rozrusznika-generatora i akumulatora litowo-jonowego o pojemności 2 kWh. Podobnie jak topowy Austral, hybryda E-Tech generuje łączną moc 200 KM i moment obrotowy wynoszący 205 Nm. Moc przekazywana jest wyłącznie na przednie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Dzięki temu Espace przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h.

Nowe Renault Espace 4
Nowe Renault Espace

Teoretycznie dzięki elektryfikacji nowy Espace będzie w stanie przejechać 1100 km pomiędzy tankowaniem.

Nowe Renault Espace będzie można zamawiać jeszcze wiosną tego roku. SUV będzie produkowany w fabryce w Palencia w Hiszpanii, obok powiązanego mechanicznie Australa. Ceny zostaną podane w późniejszym terminie.

Konrad Grobel

Fot. Renault

Tagi: australminivanNowe Renault Espacerenaultrenault australrenault espacesuvvan
Poprzedni post

KIA EV9 – znamy szczegóły

Następny post

Volkswagen Amarok – polskie ceny

Konrad Grobel

Konrad Grobel

Dziennikarz z wykształcenia i zamiłowania, ukończył Uniwersytet Warszawski, a swoją przygodę z dziennikarstwem zaczął w prasie lokalnej. Tematyka motoryzacyjna pojawiła się jeszcze w trakcie studiów. Swoje doświadczenie zdobywał w pismach ogólnopolskich i portalach internetowych.

Podobne artykuły

Lexus LM

Nowy Lexus LM z polskim cennikiem

Autor Damian Kaletka
27/05/2023
0

Będzie drogo, luksusowo i z przytupem.

hpimage 646b65083ae44

Piłkarze Juventusu Turyn z nowymi samochodami

Autor Paweł Oblizajek
26/05/2023
0

Najlepsze kluby piłkarskie mają najlepszych sponsorów. Wśród nich jest wiele marek motoryzacyjnych. Klub FC Barcelona wspierany jest przez markę Cupra,...

Aston Martin Db12 1

Aston Martin DB12 oficjalnie wśród nas

Autor Konrad Stopa
25/05/2023
0

Kilka dni temu był teaser, a dziś oficjalnie możemy powitać pięknego Brytyjczyka. Aston Martin DB12 ze spalinowym napędem będzie cieszyć...

2177733 hrbj9hk203

Udany lifting Corsy

Autor Paweł Oblizajek
25/05/2023
0

Samochody klasy B w ostatnim czasie straciły na popularności. Co więcej, wiele marek wycofało pojazdy tego segmentu z oferty. Jednak...

Następny post
VW Amarok 2023

Volkswagen Amarok - polskie ceny

Komentarze 1

  1. Pingback: Test: Ford Tourneo Custom Active

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET