Elektryki i Porsche to już od dawna nie jest wirtualna wizja. Niemiecki producent pokazał właśnie świeżą odsłonę modelu Taycan. W wyglądzie nie zmieniło się sporo, ale w bebechach już tak!
Na rok modelowy 2025 Porsche Taycan wygląda niemal identycznie, ale wprawne oko znajdzie jakieś niuanse. Mamy przemodelowany zderzak przedni i inne światła. Są też ciekawe felgi, kolory lakieru i niebieski napis Taycan – w końcu to elektryk.
Na naszym kontynencie pojawią się trzy wersje nadwoziowe – podstawowy Taycan, Sport Turismo (kombi) i Cross Turismo (podniesione kombi). Zwykłej wersji rodzinnej nie ma na przykład w USA.
Taycan Turbo S ma 952 KM
Porsche Taycan Turbo S stanie się aktualnie najszybszym Porsche na rynku. Ma 952 konie mechaniczne oraz 1100 Nm, a to pozwoli na osiągnięcie pierwszej setki w 2,4 sekundy. Oczywiście mamy tutaj napęd 4×4.
Zwykły Taycan jest RWD i ma „tylko” 483 KM. Sprint do setki zajmuje mu 4,8 sekundy. A przecież są jeszcze opcje pośrednie.
W modelu pojawiło się nowe pneumatyczne zawieszenie (znane z Panamery).
Powalczono też z pojemnością baterii – teraz może to być 89 kWh w podstawowej wersji lub 105 kWh (Performance Battery Plus), a dzięki architekturze 800 V moc ładowania to nawet 320 kW. To pozwoli na uzupełnienie akumulatorów do 80 % w 18 minut!
Silniejsza ma być też sama rekuperacja. Zasięg w zależności od wersji waha się od 570 km do 700 km.
Kilka ekranów we wnętrzu
Oprócz standardowych ekranów za kierownicą i na desce rozdzielczej pojawił się kolejny dotykowy wyświetlacz po stronie pasażera. W końcu sama jazda samochodem to już za mało i trzeba mieć co robić po drodze.
Wrażenie robi też pepitowa tapicerka i kilka detali – przycisk push-to-pass, który w mocniejszych wersjach jest swego rodzaju boostem.
Ceny w Polsce – Porsche Taycan
Co ciekawe, wraz z premierą pojawił się oficjalny cennik, więc pozwólcie, że go Wam przedstawię. Ceny rozpoczynają się od 489 tysięcy złotych.
- Taycan – od 489 tys. złotych
- Taycan 4S – od 558 tys. złotych
- Taycan Turbo – od 809 tys. złotych
- Taycan Turbo S – od 969 tys. złotych
- Taycan Sport Turismo – od 494 tys. złotych
- Taycan 4S Sport Turismo – od 563 tys. złotych
- Taycan Turbo Sport Turismo – od 814 tys. złotych
- Taycan Turbo S Sport Turismo – od 974 tys. złotych
- Taycan Cross Turismo – od 547 tys. złotych
- Taycan 4S Cross Turismo – od 583 tys. złotych
- Taycan Turbo Cross Turismo – od 815 tys. złotych
- Taycan Turbo S Cross Turismo – od 966 tys. złotych
Jak widać ceny wahają się mocno! Od niemal pół bańki do nawet miliona złotych.
Konrad Stopa
fot. Porsche