MINI Countryman to nadal największy model tej brytyjskiej marki, który nie dość, że będzie elektryczny, to jeszcze bardzo drogi. Jak podoba się daleki kuzyn BMW iX1?
Auto zostanie oficjalnie pokazane szerszej publiczności na targach mobilnych w Monachium już we wtorek. Obok niego pojawi się również elektryczny MINI Cooper. Podobnie jak mniejszy model, Contryman będzie miał dwie wersja – przednionapędowe E i z napędem na cztery koła SE ALL4.
Na przedzie nowego crossovera znajduje się nowa, ośmiokątna atrapa chłodnicy z małym czujnikiem radarowym, który służy do systemów pomocniczych poziomu 2, a także konfigurowalne diodowe światła do jazdy dziennej, oferujące trzy różne sygnatury świetlne, podobnie jak nowe mniejsze MINI.
MINI Countryman E
Elektryczny crossover trzeciej generacji jest o 130 mm dłuższy i o 60 mm wyższy od swojego poprzednika i będzie dostępny w dwóch wariantach mocy: Countryman E, który ma zasięg oceniany według normy WLTP wynoszący 462 kilometry i jest napędzany przednim silnikiem elektrycznym o mocy 150 kilowatów i 250 NM momentu obrotowego. Bateria ma tutaj 54 kWh.
Auto potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 170 km/h,
MINI Countryman SE ALL4
Mocniejszy model potrafi osiągnąć 100 km/h w 5,6 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 180 km/h. Wszystko dzięki 64 kWh baterii, która pozwala na prądzie przejechać 433 km wg WLTP. Auto wyposażone jest w napęd na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 308 KM i 494 Nm momentu obrotowego.
Podobnie jak w przypadku nowego Mini Cooper, wersja 2024 Countryman posiada zakrzywioną deskę rozdzielczą pokrytą tkaninowymi powierzchniami na niektórych wariantach wyposażenia oraz okrągły ekran OLED w centrum, na którym wyświetlane są informacje takie jak prędkość, nawigacja i stan baterii. Można nim sterować głosowo za pomocą komendy „Hej Mini”.
Ten crossover jest pięcioosobowy oraz ma przesuwną tylną kanapę. MINI podaje, że z oparciem tylnej kanapy w normalnej pozycji pojemność bagażnika wynosi 460 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy można ją zwiększyć do 1450 litrów. Ponadto jest drugie dno, gdzie można przechowywać akcesoria do ładowania, które są dostarczane wraz z samochodem. Opcjonalny hak wysuwa i wsuwa się elektronicznie, oferując zdolność do holowania przyczepy o masie do 1200 kg.
Konrad Stopa
fot. MINI