Obecna odsłona popularnego modelu Japończyków zbliża się do swojego kresu i już dostajemy pierwszy przedsmak jej kolejnej generacji. Nowa Toyota Corolla przybywa jako koncept, który niedaleko odbiega od produkcyjnej wersji.
Nadchodzący salon samochodowy w Japonii zapowiada się naprawdę ciekawie. Nie dość, że zobaczymy na nim nową koncepcyjną Mazdę, to jeszcze czeka nas kilka nowości od Toyoty. To właśnie tam zobaczymy publicznie nową Toyotę Century, sześciokołowego minivana Lexusa LS, a także nową Corollę. Niestety póki co mówimy o wersji koncepcyjnej, jednak patrząc na pojazd możemy sądzić, że nie będzie on daleko odbiegał od produkcyjnej wersji. Japończycy postawili na tradycyjne lusterka, które w konceptach często zastępowane są bocznymi kamerami, aby uatrakcyjnić profil boczny pojazdu.
Poza tym na jego przednim błotniku Toyota umieściła klapkę, która z pewnością skrywa pod sobą port do ładowania. Tym samym możemy sądzić, że nowa Toyota Corolla wjedzie na rynek jako samochód elektryczny, aczkolwiek hybryda typu plug-in również wydaje się sensownym rozwiązaniem. Patrząc na sprzedaż Corolli raczej wątpię, aby Toyota chciała ograniczyć się wyłącznie do rynku pojazdów elektrycznych. Zwłaszcza w czasach, gdy sprzedaż elektryków nie spełniła wcześniejszych prognoz. Najsensowniejszą opcją byłaby równoczesna sprzedaż wersji spalinowej oraz elektrycznej. Podobne rozwiązanie pojawiło się w Lexusie ES, którego wersja elektryczna niedaleko odbiega od spalinowej.

Toyota Corolla z odważym designem
Z drugiej jednak strony patrząc na krótką przednią maskę konceptu można by sądzić, że jest to wersja elektryczna. Jednocześnie Toyota zapowiedziała nowy, ultrakompaktowy silnik czterocylindrowy, który również zmieściłby się pod tą krótką maską. Sam koncept również prezentuje się nowocześnie, zwłaszcza patrząc na wieloletni zachowawczy stosunek Toyoty do tego modelu. Dostaliśmy odważny design z pikselowymi światłami do jazdy dziennej, spojlerem typu „ducktail” oraz z wieloma przetłoczeniami i akcentami.
Toyota mogłaby w nowej Corolli wykorzystać możliwości płyty podłogowej E-TNGA, która może wykorzystywać zarówno jednostki napędowe 1.5 i 2.0 HEV oraz silniki czysto elektryczne. W takim zestawieniu moglibyśmy dostać około 230 KM mocy oraz akumulator o pojemności 60-70 kWh. Więcej informacji dostaniemy już pod koniec października. Nowa Toyota Corolla zostanie pokazana podczas salonu samochodowego w Japonii, który startuje już 29 października.
Damian Kaletka
fot. Toyota







