• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nowa Toyota Century. Cesarz bez V12.

Mikołaj Adamczuk Autor Mikołaj Adamczuk
05/10/2017
w Newsy
0
Toyota Century 2018 1024 01

Toyota Century 2018 1024 01

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Century to model jedyny w swoim rodzaju. Dotychczasowa wersja niewiele zmieniła się przez 50 lat, co nie przeszkadzało jej uchodzić za japońskie uosobienie luksusu i wozić samego cesarza. Teraz nadchodzą zmiany…

Warto przeczytać

Dobry rok Iveco w Polsce

Robert Kubica wraca do ścigania w WEC

Golf zdetronizowany

Toyotę Century schodzącej generacji opisałem szerzej w tym artykule. Ta limuzyna stała się symbolem luksusu, prestiżu i elegancji w specyficznym, bardzo japońskim i tradycyjnym stylu. Tylko dwie generacje od 1967 roku (i niewielkie zmiany pomiędzy nimi), wełniana tapicerka i firanki w oknach. Do tego brak nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę. To nie przeszkodziło Century podbić serca tych japońskich VIPów, którzy cenią sobie solidność i brak ostentacji. Zwłaszcza że pod maską tego modelu pracował pewien silny argument… Century było jedynym autem z Kraju Kwitnącej Wiśni napędzanym przez jednostkę V12. Był to specjalnie zaprojektowany do tego modelu silnik 5.0 o mocy 280 KM.

Century zasłynęło również jako samochód, którym wożony jest japoński cesarz. Nie wiemy, czy to on zaczął już domagać się zmian, ale fakty są takie, że mamy już pierwsze informacje na temat trzeciej (przypomijmy – od 50 lat!) generacji tej Toyoty.

Rzut oka na nadwozie wystarczy, by stwierdzić, że obędzie się bez rewolucji, zaś dotychczasowi użytkownicy nie doznają szoku. Century pozostało klasycznie stylizowaną, wielką (5,35 m długości) limuzyną. Zachowano także charakterystyczne elementy stylistyczne poprzednika, takie jak pokaźny, chromowany grill czy poziome tylne lampy, które jednak tym razem będa składać się z diód LED. Nieco dłuższe niż dotychczas będą tylne drzwi. Mają się również szerzej otwierać, co ułatwi VIPom wsiadanie i wysiadanie.

Także we wnętrzu na próżno szukać śladów futurystycznych zapędów projektantów. Jest spokojnie, z klasą, ma być za to przestronniej.
Do wyboru – tapicerka skórzana lub (a jakże!) wełniana. Do tego podnóżek dla pasażera z tyłu, duży ekran LCD i funkcja masażu w tylnych fotelach. Co z firankami? Oczywiście obecne!

O komfort zadbają: nowe zawieszenie z funkcją adaptacyjnego tłumienia drgań, system kontroli hałasu wysyłający przeciwdźwięki oraz cichsze opony. Szofer zasmakuje nieco nowoczesności za sprawą m.in. czujników martwego pola i ruchu poprzecznego, reflektorów LED
z przodu i funkcji automatycznego hamowania przed przeszkodą.

Niestety, czas na złą wiadomość: żegnamy japońskie V12. Century na 2018 rok ma być napędzane V8, w dodatku wspomaganym przez silnik elektryczny. Nie znamy jeszcze dokładnych danych, ale prawdopodobnie będzie to zbliżony układ napędowy do tego w Lexusie LS600h.
Na pewno będzie świetny, ale… V12 to V12. Szkoda.

Więcej informacji na temat tego modelu pojawi się 25 października podczas Tokyo Motor Show. Cesarz z pewnością nie może się już doczekać.

Fot. NetCarShow.net

Tagi: Centurycesarzhybrydajaponialimuzynaniedostępne w polscetokioToyotav12v8vip
Poprzedni post

Agera RS szybsza niż Chiron!

Następny post

Test: BMW i3 – Krótki lot w kosmos

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Podobne artykuły

IVECO S WAY AMAZON

Dobry rok Iveco w Polsce

Autor Paweł Oblizajek
03/02/2023
0

Niemal każda marka mierzyła się z problemami w 2022 roku. Jedne marki zanotowały spektakularne spadki w ilości sprzedanych samochód, inne...

le mans

Robert Kubica wraca do ścigania w WEC

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Kubica niedawno pożegnał się z Formułą 1 i krakowski kierowca trafi do belgijskiego zespołu WRT, by jeździć w wyścigach długodystansowych....

VW Golf Alltrack2

Golf zdetronizowany

Autor Paweł Oblizajek
03/02/2023
0

Volkswagen Golf był nie tylko najchętniej wybieranym kompaktem w Europie, ale przez lata utrzymywał pozycję lidera sprzedaży na Starym Kontynencie....

Mazda CX 90 2

Mazda CX-90 dla USA

Autor Konrad Stopa
31/01/2023
0

Duże SUVy dalej w modzie, więc japońska Mazda prezentuje swoje CX-90, które trafi do USA. Czy będzie czego Amerykanom zazdrościć?...

Następny post
bmw i3 29

Test: BMW i3 - Krótki lot w kosmos

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET