Na rynku chińskim Volkswagen postanowił wydzielić osobną markę z własną siecią dilerską. Jej nazwa to Jetta. W końcu sedany najlepiej sprzedają się na rynku azjatyckim.
Skąd taki krok? Sprzedaż aut w Chinach ciągle rośnie i jest to kilka milionów nowych samochodów, a cały VAG sprzedaje tam prawie 50 procent swojego zbytu.
Docelowym klientem tej marki ma być młody Azjata z klasy średniej, który chce wydać na auto około 10-20 tys. euro i mieszka w niewielkich miastach, gdzie jeszcze jest miejsce na auta.
Marka ma oferować znanego sedana oraz dwa SUVy. Co ciekawe sprzedaż aut ma ruszyć jeszcze w tym roku. To dość szybki termin, zwłaszcza, że ma powstać aż 200 miejsc sprzedaży, chociaż nie będą to standardowe salony samochodowe znane z Europy, więc na pewno będzie to dużo łatwiejsze.
Konrad Stopa
fot. Jetta