Site icon Motopodprad.pl

Nowa Kia EV4 w Polsce – oto ceny, zasięg i wyposażenie

Kia EV4 Fastback 01

Kia EV4 Fastback 01

Kia wchodzi na rynek kompaktowych samochodów elektrycznych z przytupem – nowy model EV4 oferuje nie tylko dwa nadwozia do wyboru, ale też zaskakuje zasięgiem, komfortem i wyposażeniem, którego nie powstydziłyby się auta premium. Sprawdzamy, co dokładnie oferuje nowość z Korei.

Nowa Kia EV4 dostępna będzie w dwóch wersjach nadwozia: klasycznym hatchbacku oraz bardziej dynamicznie stylizowanym fastbacku. Cennik startuje od 173 900 zł za hatchbacka w wersji Air z akumulatorem 58,3 kWh i kończy na 237 900 zł za Fastbacka GT-Line z baterią 81,4 kWh. Po dopłacie z programu „NaszEauto” ceny spadają nawet do 143 900 zł.

Wymiary? Hatchback mierzy 4430 mm, a fastback aż 30 cm więcej. Obie wersje mają identyczny rozstaw osi – 2820 mm, czyli aż o 17 cm więcej niż w Ceedzie. To przekłada się na świetną przestrzeń z tyłu, a dzięki platformie E-GMP także na duży bagażnik: do 490 litrów w fastbacku.

Kia EV4 wnętrze
Kia EV4 wnętrze

Wydajność i ładowanie – jest naprawdę dobrze

Kia EV4 oferuje jeden silnik o mocy 204 KM napędzający przednie koła, ale dwa zestawy akumulatorów – 58,3 kWh lub 81,4 kWh. Zasięg? Do 625 km w cyklu WLTP. Ładowanie od 10 do 80% zajmuje od 29 do 31 minut dzięki napięciu 400 V i zoptymalizowanym krzywym ładowania.

Oba zestawy akumulatorów to konstrukcje czwartej generacji, które przeszły intensywne testy wytrzymałościowe – w tym 10 tys. kilometrów na Nürburgringu. Po tym dystansie inżynierowie odnotowali aż 95% zachowanej pojemności. Dlatego EV4 ma teraz aż 8-letnią gwarancję na baterię z limitem 160 tys. km.

Kia EV4 02
Kia EV4 02

Technologia, multimedia i komfort – mocny punkt programu

EV4 nie tylko dobrze jeździ, ale też rozpieszcza kierowcę i pasażerów technologią. Cyfrowy zestaw wskaźników i system infotainment mają aż 30 cali szerokości. Obsługa jest łatwa dzięki klasycznym przyciskom i dotykowym panelom. Auto obsługuje Android Auto i Apple CarPlay bezprzewodowo, a dzięki Digital Key 2.0 można je odblokować i uruchomić z poziomu smartfona lub Apple Watcha.

Na pokładzie znajdziemy Netflixa, YouTube, Disney+, karaoke, a nawet gry. Tryb teatralny z fotelem relaksacyjnym, ambientowym oświetleniem i systemem Harman Kardon (GT-Line) sprawia, że EV4 to idealne kino na kołach.

Wyposażenie – bogato już od podstawowej wersji

Już wersja Air oferuje sporo: pełne LED-y, aktywny tempomat, panoramiczny ekran, bezkluczykowy dostęp czy klimatyzację dwustrefową. Wyżej mamy Earth z monitorowaniem martwego pola, podgrzewanymi siedzeniami i ładowarką indukcyjną. Business Line dorzuca m.in. 19-calowe felgi, wyświetlacz HUD i pompę ciepła, a GT-Line to top of the top – z kamerami 360°, wentylacją foteli i aktywnym systemem unikania kolizji.

Wrażenia z jazdy i osiągi – na poziomie hot-hatcha

EV4 bazuje na kolumnach McPhersona z przodu i wielowahaczowym zawieszeniu z tyłu, z nowoczesnymi amortyzatorami trzeciej generacji. Auto prowadzi się pewnie, a układ kierowniczy zminimalizował wpływ nierówności aż o 50%. Osiągi? Od 0 do 100 km/h w 7,4–7,8 s i prędkość maksymalna 170 km/h. Przyczepność? Z akumulatorem 81,4 kWh – do 1000 kg przyczepy.

Kia EV4 01
Kia EV4 01

Kiedy w salonach? Już we wrześniu

Produkcja EV4 Fastback już ruszyła w Korei, a hatchback zjeżdżać będzie z taśm w Słowacji. Samochody pojawią się w salonach we wrześniu, a wersja Earth dołączy do oferty pod koniec roku.

Kia EV4 to nie tylko przemyślany projekt, ale też bardzo ciekawa alternatywa dla spalinowych kompaktów. Elektryk, który naprawdę ma sens.

Źródło: KIA

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube

Volkswagen Tayron TDI - wady i zalety

Exit mobile version