Renault wprowadza na rynek nową rodzinę modeli dostawczych, które mają zrewolucjonizować segment lekkich pojazdów użytkowych. Nowe modele – Trafic, Estafette i Goelette – wyróżniają się nowoczesnym designem, zaawansowaną funkcjonalnością oraz w pełni elektrycznymi napędami, które mają sprostać wymaganiom współczesnych użytkowników.
Renault Trafic E-Tech to czwarta generacja legendarnego modelu, który od 1980 roku zdobył uznanie na całym świecie. Nowy Trafic charakteryzuje się nowoczesnymi proporcjami i jednobryłowym designem nadwozia. Zmniejszony zwis przedni i wydłużony rozstaw osi pozwalają na maksymalizację przestrzeni wewnętrznej, przy zachowaniu promienia skrętu porównywalnego z Renault Clio. Wysokość poniżej 1,9 metra umożliwia łatwy wjazd na parkingi podziemne, co jest dużym atutem w miejskich warunkach.
Renault Goelette E-Tech nawiązuje do historycznego modelu z 1956 roku. Nowa wersja wyróżnia się solidną konstrukcją i możliwością dopasowania zabudowy, co czyni ją idealnym wyborem dla flot i małych firm usługowych. Goelette dostępne będzie w trzech wariantach: podwozie z kabiną, skrzynia oraz wywrotka, pozwalając na dostosowanie pojazdu do specyficznych potrzeb użytkowników
Renault Estafette E-Tech to futurystyczny i funkcjonalny, duży, miejski dostawczak, który zadebiutuje na rynku w 2026 roku. Estafette wyróżnia się wysokim nadwoziem o długości 5,27 metra i szerokości 1,92 metra, co zapewnia przestronność i wygodę użytkowania. Wysokość dachu wynosząca 2,6 metra umożliwia swobodne poruszanie się między kabiną a przestrzenią ładunkową
Nowe modele Renault zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej funkcjonalności. Trafic E-Tech oferuje przestronne wnętrze, które można łatwo dostosować do różnych potrzeb transportowych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym, takim jak podświetlane logo i listwa górna, Trafic prezentuje się nowocześnie i dynamicznie. Goelette E-Tech, dzięki swojej modułowej konstrukcji, jest idealnym rozwiązaniem dla firm potrzebujących elastycznego pojazdu dostawczego. Możliwość przekształcania podwozia pozwala na dostosowanie pojazdu do różnych zadań, czyniąc go wszechstronnym narzędziem pracy. Estafette E-Tech, z przesuwanymi drzwiami bocznymi, ułatwia bezpieczny załadunek i rozładunek towarów. Wysokość dachu umożliwia kierowcy przejście z kabiny do przestrzeni ładunkowej bez wysiadania z pojazdu, co jest dużym udogodnieniem w miejskich warunkach.
Wszystkie trzy modele – Trafic, Goelette i Estafette – będą dostępne w wersjach w pełni elektrycznych, wpisując się w trend zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji CO2.
Renault Trafic E-Tech, Goelette E-Tech i Estafette E-Tech będą wyposażone w zaawansowane systemy zarządzania energią, które zapewnią zasięg na poziomie 300-400 km na jednym ładowaniu. Dzięki temu będą idealnym rozwiązaniem zarówno dla miejskich, jak i średniodystansowych tras.
Kacper Mazur
fot. Renault