• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nowa Dacia Spring – tanio i elektrycznie

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
12/07/2024
w Elektryczne, Wypad
2
Dacia Spring 2024 7

Dacia Spring 2024 7

469
SHARES
4.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Stworzenie taniego i dobrego elektryka już w teorii nie jest proste. Dacia postanowiła jednak powalczyć i pokazać, że się da. Nowy Spring jest tego najlepszym dowodem!

W skrócie nowy Spring jest miejskim elektrykiem o niskiej masie – 984 kilogramów z niewielką mocą, ale za to ponad 200-kilometrowym zasięgiem. Poza tym jest tani! W Polsce ma kosztować od 76 900 złotych. By to wszystko sprawdzić wsiadłem za jego kierownicę w okolicach Bordeaux!

Warto przeczytać

Test: Cupra Tavascan VZ 4Drive – siła charakteru i detali

Renault tworzy sporo aut modyfikowanych – jak wyglądają

Hybrydowy Fiat Grande Panda już w Polsce – jaki jest?

Współczesny design

Po ponad 150 tysiącach sprzedanych egzemplarzy na całym świecie (prawie 62 tysiące tylko w 2023) rumuński producent postanowił poprawić Springa i wprowadzić jego nową wersję. To 3,7-metrowe nadwozie z zewnątrz wygląda całkiem ciekawie, a co najważniejsze nie widać po nim ceny tego samochodu.

Dacia Spring 2024 9
Dacia Spring 2024 9

Pojawiły się ciekawe kolory lakieru, naklejki na karoserii oraz większe koła. Mnie osobiście spodobała się tylna klapa bagażnika, w którym napis marki został wyryty i przebija w nim kolor lakieru. Coś co na pewno zwróci uwagę innych użytkowników drogi są zderzaki, który mają ciekawą fakturę, grafikę topografii miasta.

Na zdjęciach widzimy najdroższą wersję Extreme, która różni się zdecydowanie od podstawowej wersji z czarnymi klamkami, lusterkami oraz 14-calowymi kołami.

Dacia Spring 2024 5
Dacia Spring 2024 5

Jak jest w środku?

Projektanci zdecydowanie popracowali jednak we wnętrzu samochodu. Wnętrze jest uporządkowane, dość ładne i posiada kilka ważnych elementów. Jednym z nich jest nowa kierownica czy elektroniczne zegary.

Centrum dowodzenia Dacii jest świeży system infomedialny, który w podstawowej wersji ma 7 cali, ale może mieć ich aż 10. Czytelne grafiki, wgrana nawigacja, łączność z telefonem oraz inne aplikacje jak Spotify to wszystko czego potrzebuje współczesny użytkownik samochodu. Jest też kamera cofania i czujniki parkowania (jakość akceptowalna). Oczywiście na pokładzie pojawiły się wszystkie wymagane systemy bezpieczeństwa (z czujnikiem przekroczenia prędkości na czele), ale łatwo można je raz spersonalizować i potem korzystać do woli klikając tylko jeden przycisk. Co ważne, panel do klimatyzacji został w klasycznej formie.

Dacia Spring 2024 18
Dacia Spring 2024 18

Dacia Spring w teorii jest 4-osobowym autem, ale to naprawdę miejski maluch. Rośli pasażerowie z przodu zabiorą miejsce tylnemu rzędowi, ale producent chwali się 308-litrowym bagażnikiem (po rozłożeniu tylnej kanapy mamy ponad 1000 litrów) oraz wieloma schowkami (ich pojemność to 33 litry).

Jeśli ciekawi was jakość wykonania Springa, to wszystko wygląda dość dobrze, ale oszczędności musiały się pojawić. Z tego względu nie wszędzie blacha została osłoniona plastikiem, a jej grubość czuć nawet zamykając drzwi. Same materiały w środku raczej są twarde, ale przynajmniej świetnie spasowane i nie trzeszczą. Po prostu coś za coś!

Dacia Spring 2024 19
Dacia Spring 2024 19

Układ napędowy

W Dacii Spring pojawiła się 28,6 kWh bateria, która pozwoli temu mieszczuchowi przejechać około 200 kilometrów w mieście (225 km wg WLTP). W zależności od proponowanej mocy może mieć 45 lub 65 KM.

O detalach technicznych opowiem poniżej, ale już muszę wspomnieć, że Dacia ma napęd na tył i 1-biegową skrzynię automatyczną z trybem większej rekuperacji (B-mode).

Dacia Spring 2024 14
Dacia Spring 2024 14

Dacia Spring w Polsce – ceny i wersje

Najtańsza Dacia Spring w naszym kraju kosztować będzie minimum 76 900 złotych. Za tę cenę dostaniemy wersję 45-konną w najniższej opcji wyposażenia Essential. W tej konfiguracji maksymalny moment obrotowy to 125 Nm, a osiągi to 19,1 sekundy do setki i v-max na poziomie 125 km/h – co ciekawe, dla mocniejszej wersji prędkość maksymalna jest taka sama.

Wyższe wyposażenie (Expression od 86 tysięcy złotych i Extreme od niecałych 91 tysięcy złotych) sprawia, że auto ma już 65 KM. W tej opcji poprawia się sprint do setki (13,1 s), ale zmniejsza moment obrotowy 113 Nm.

Dacia Spring 2024 11
Dacia Spring 2024 11

Jeśli chodzi o ładowanie, to mocniejsza opcja ładuje się z mocą do 48 kW i do 80% trwa to około 45 minut. Słabszy wariant przyjmuje prąd o maksymalnej mocy do 33 kW. Warto jednak dodać, że samochód do pełna jest w stanie naładować się też w domu. Z gniazdka trwa to około 11 godzin, więc w nocy powinno się udać.

A jak już mówimy o prądzie, to warto wspomnieć o funkcji V2L, która sprawia, że do Springa możecie podłączyć inne urządzenie elektryczne – o na przykład kosiarkę elektryczną, żeby skosić trawnik.

A jak jeździ nowy Spring?

Znając dane techniczne i ceny Springa auto na żywo odbiera się trochę inaczej. Dzięki elektrycznemu napędowi samochód w początkowych prędkościach żwawo wyrywa do przodu, a i na lekkiej nawierzchni potrafi stracić przyczepność.

Dacia Spring 2024 20
Dacia Spring 2024 20

Dacia w tym aucie poprawiła układ kierowniczy, dzięki czemu samochód nie pływa i prowadzi się dosyć pewnie. W mieście jego osiągi w zupełności wystarczają, a zwrotność potęguje bardzo niski promień skrętu (4,8 metra). W aucie nie jest też strasznie głośno, a nawet na drodze szybkiego ruchu Spring sobie radzi. I wiecie co? Jedzie więcej niż 125 km/h (mniej więcej o 5 km/h).

Na naszym prawie 100-kilometrowym odcinku potwierdziliśmy też informacje producenta na temat poboru prądu. W teorii średnia to 13,5 kWh na 100 kilometrów. Nasza miejsko-pozamiejska jazda przyniosła wyniki na o 1 kWh mniejsze.

Dacia Spring 2024 21
Dacia Spring 2024 21

Dacia Spring – opinie

Pewne przysłowie mówi, że coś nigdy nie może być tanie i dobre. W przypadku samochodów się z nim nie zgadzam i nowy Spring świetnie to udowadnia. Owszem, auto posiada sporo irytujących niuansów, ale patrząc na rachunek 783 zł miesięcznie można mu wiele wybaczyć.

Wyjazd na jazdy testowe został sfinansowany przez Dacia Polska, aczkolwiek firma nie miała wglądu i wpływu na treść przygotowanej publikacji.

Poza tym na razie Dacia nie ma prawie konkurentów, bo Chińczycy dopiero zabierają się za ekspansję tego segmentu na naszym kontynencie.

Konrad Stopa

Zdjęcia Dacia Spring:

Dacia Spring 2024 1
Dacia Spring 2024 1
Dacia Spring 2024 2
Dacia Spring 2024 2
Dacia Spring 2024 3
Dacia Spring 2024 3
Dacia Spring 2024 4
Dacia Spring 2024 4
Dacia Spring 2024 5
Dacia Spring 2024 5
Dacia Spring 2024 6
Dacia Spring 2024 6
Dacia Spring 2024 7
Dacia Spring 2024 7
Dacia Spring 2024 8
Dacia Spring 2024 8
Dacia Spring 2024 9
Dacia Spring 2024 9
Dacia Spring 2024 10
Dacia Spring 2024 10
Dacia Spring 2024 11
Dacia Spring 2024 11
Dacia Spring 2024 12
Dacia Spring 2024 12
Dacia Spring 2024 13
Dacia Spring 2024 13
Dacia Spring 2024 14
Dacia Spring 2024 14
Dacia Spring 2024 15
Dacia Spring 2024 15
Dacia Spring 2024 16
Dacia Spring 2024 16
Dacia Spring 2024 17
Dacia Spring 2024 17
Dacia Spring 2024 18
Dacia Spring 2024 18
Dacia Spring 2024 19
Dacia Spring 2024 19
Dacia Spring 2024 20
Dacia Spring 2024 20
Dacia Spring 2024 21
Dacia Spring 2024 21
Dacia Spring 2024 22
Dacia Spring 2024 22

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: Daciadacia springnazaproszeniesamochody elektrycznespring
Poprzedni post

To auto podbije Europę – nowe MG HS

Następny post

Mercedes-AMG GT63 Pro – szybciej, mocniej, lepiej

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

cupra tavascan 05

Test: Cupra Tavascan VZ 4Drive – siła charakteru i detali

Autor Redakcja Motopodprad
18/06/2025
0

Grupa Volkswagena w temacie elektryków zaczyna pomału stawać na nogi. Cupra Tavascan zdaje się być świetnym potwierdzeniem powrotu do formy...

Renault modyfikowane 1 (19)

Renault tworzy sporo aut modyfikowanych – jak wyglądają

Autor Paweł Kaczor
08/06/2025
0

Samochody użytkowe stanowią o sile wielu firm zarówno tych z sektora publicznego, jak i prywatnego. Co prawda typowe woły robocze...

2025 fiat grande panda prez 02

Hybrydowy Fiat Grande Panda już w Polsce – jaki jest?

Autor Redakcja Motopodprad
07/06/2025
0

Fiat Panda powrócił. Pierwsza generacja zmotoryzowała niemal całe Włochy, a w górskich rejonach do dzisiaj jest niezastąpionym towarzyszem na niemal...

Cayenne Desert fot. Łukasz Nazdraczew 2

Porsche Cayenne w terenie – nawet piasek mu niestraszny

Autor Konrad Stopa
06/06/2025
0

Bez wątpienia, Porsche Cayenne jest ważnym modelem w stajni niemieckiego producenta. Kojarzy się bardziej z miastem lub trasą, ale okazuje...

Następny post
2025 mercedes amg gt63 pro 2

Mercedes-AMG GT63 Pro - szybciej, mocniej, lepiej

Komentarze 2

  1. Pingback: Ciekawa promocja na Dacie Spring | Motopodprad.pl
  2. Pingback: Nowy Citroen C3 - pierwsze jazdy tanim mieszczuchem | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij