Motopodprad.pl

Nowa Cupra Terramar wyjeżdża na drogi

Cupra Terramar 2025 1280 023781d4668e45dca0af16bff0e001aa43

Cupra podobnie jak Alfa Romeo nie może się pochwalić zbyt szeroką ofertą modelową. Pomimo tego marka sprzedaje się o wiele lepiej niż bliźniaczy Seat. By utrzymać ten trend Hiszpanie wprowadzili właśnie kolejny model.

Na początek trzeba podkreślić, że nowy model Cupry ma wiele wspólnego z Audi. Jest to SUV, który czerpie z modelu Q3 i nawet powstaje na tej samej linii produkcyjnej. W hierarchii modelów hiszpańskiej marki zajmie on czołowe miejsce – jest większe od Formentora i Ateci. Potwierdzają to także wymiary zewnętrzne – ma 4519 mm długości, 1863 mm szerokości i rozstaw osi 2681 mm. Maksymalna powierzchnia bagażnika ma wynosi 602 l.

Wnętrze także ma wiele wspólnego z modelami należącymi do koncernu Volkswagena. Niestety nie wszystkim przypadnie to do gustu. Szczególnie nie miłym akcentem jest ograniczenie fizycznych przycisków i zastąpienie ich dotykowymi odpowiednikami. Jak wiemy klienci Volkswagena bardzo narzekali na takie rozwiązanie. Cieszy natomiast nowy wygląd elektronicznych zegarów i rozszerzone funkcje wyświetlacza HUD.

Cupra Terramar 2025 1280 495682c6915cd49fde3b02e980d9aedb83

Z zewnątrz model nawiązuje do innych samochodów marki. Przód nie uległ zmianie w porównaniu z wersją pokazaną podczas premiery, tył zaś stawia na prostotę. Uwagę zwraca długa listwa świetlna z podświetlanym dodatkowo logo marki oraz nadające odrobinę agresywności końcówki wydechu.

A co znajdziemy pod maską Cupry Terramar? Zgodnie z kierunkiem obranym przez całą grupę kluczową rolę pełnić będzie hybryda. Tym razem mowa tu o hybrydzie typu plug-in. Obie wersje silnika bazują na jednostce o pojemności 1,5 litra. Różnią się za to mocą. Słabsza dysponuje 204 KM a ta mocniejsza, topowa odmiana – VZ osiąga 272 KM. Do tego zestawu mamy dodatkowo akumulator o pojemności 19,7 kWh netto. Ma to zagwarantować zasięg na prądzie który wynosi około 100 km. Oprócz tego możemy liczyć też na dobrze znane silniki z serii TSI i eTSI. Pierwszy z nich dysponuje mocą 204 KM, połączony jest ze skrzynią DSG i napędem na cztery koła, drugi zaś zarezerwowano dla odmiany VZ. Ma moc 265 KM i jest dostępny wyłącznie z odmianie z napędem na obie osie. Cupra przewidziała też odmianę dla oszczędnych. Silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM to ten właśnie wariant. Chociaż tutaj również możemy liczyć na skrzynię DSG to cała moc przenoszona jest wyłącznie na przednie koła. Na razie nie wiadomo nic o wersji w pełni elektrycznej.

Ceny i szczegółowe wyposażenie Cupra Terramar zostaną przekazane w niedalekiej przyszłości.

Tekst: Paweł Oblizajek

Zdjęcia: Cupra

Exit mobile version