Kosmetyczne zmiany logotypów poszczególnych marek nie są niczym nowym. Niemal każda marka w swojej historii zdecydowała się na taki krok, często nawet kilka razy. W ostatnim czasie zmiany zaprezentował niemiecki Opel.
Nowe logo Opla – z niemieckiego Blitz czyli błyskawica zostało zaprezentowane właśnie w dniu dzisiejszym. Pomimo wprowadzonych zmian, nowe logo w dalszym ciągu będzie centralnym i bardzo charakterystycznym elementem przedniego pasa samochodu Opel Vizor. Zmienione logo ma być odniesieniem Opla do elektromobilności. Już wiemy, że pojawi się na nowych samochodach marki w 2024 roku. Blitz będzie stanowić centralny element kompasu Opla, czyli z głównych elementów nowej filozofii projektowania producenta samochodów.
Dyrektor generalny Opla – Florian Huettl uchylił rąbka tajemnicy i wyjawił, że nowe logo zostanie zaprezentowane szerokiemu światu już w tym roku. Jego prawdziwy a nie tylko internetowy debiut zaplanowano na targach IAA Mobility. Są to to jedne z największych targów motoryzacyjnych na świecie. IAA jest to wystawa motoryzacyjna, która odbywa się co dwa lata i występuje przemian z Paris Motor Show.
Nowe logo ma także być jednym z elementów potwierdzających, że do 2028 roku Opel w swojej gamie będzie miał aż 15 modeli w pełni elektrycznych.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Opel