• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nissan X-trail e-4ORCE e-POWER – jeździłem z elektrycznym 4×4

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
16/12/2022
w Nowe, Wypad
2
Nissan X Trail 25

Nissan X Trail 25

432
SHARES
3.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nowy Nissan X-trail to nie tylko świeże nadwozie i wnętrze, ale także całkiem nowe zastosowanie hybrydy e-power. Samochód dzięki systemowi e-force może pochwalić się także elektrycznym napędem 4×4 i to o nim Wam więcej opowiem.

W śnieżnych okolicznościach przyrody mogliśmy sprawdzić całościowo X-traila czwartej generacji. Na śliskiej nawierzchni oraz na poza asfaltowych ścieżkach Karkonoszy użyć napędu 4×4, zmierzyć spalanie hybrydowej inżynierii, a także poobcować z opcjonalnym 7-osobowym wnętrzem tego SUVa. W końcu do tej pory na całym świecie sprzedano prawie 8 mln egzemplarzy tego modelu.

Warto przeczytać

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Nissan X Trail 97
Nissan X Trail 97

Nissan X-trail – nowe nadwozie

X-trail kończy gamę crossoverów Nissana w Europie. Z kompaktowym nadwoziem o długości 4,68 m (mniej o 1 cm od poprzednika) ma zagwarantować maksimum pakowności i odpowiednią zwrotność w mieście. Auto jest teraz o 2 cm szersze i 1,5 cm wyższe, ale spokojnie zmieści się na parkingach. Projekt posiada proste pudełkowe kształty wzbogacone o nowy przód (atrapa chłodnicy), dzielone reflektory i szereg chromowanych listew. Dach w czarnym kolorze to tak naprawdę wielkie panoramiczne okno.

Subskrybuj nas na Youtube!

Samochód postawiono na 19- lub 20-calowych kołach w zależności od gustu klienta. Po tych wszystkich zabiegach samochód został zunifikowany do aktualnej gamy japońskiego producenta. Tak więc SUV ten podobny jest do reszty modeli.

Nissan X Trail 8
Nissan X Trail 8

Nissan X-trail – świeże wnętrze

Znacząco zmienił się również środek auta. Deska rozdzielcza ma teraz nowy kształt podobny do Qashqai’a. Główne miejsca zajęła spora i cienka kierownica oraz szereg ekranów. Za kierownicą widać 12,3-calowy wyświetlacz TFT (ze zmiennymi trybami wyglądu zegarów) oraz head-up display (11 cali), a na szczycie deski rozdzielczej umiejscowiono dotykowych wyświetlacz infomediów (12,3 cali) z nawigacją, łącznością z innymi urządzeniami, kontrolą auta oraz nawet sterowaniem głosowym Alexa (jeszcze niedostępnym w Polsce).

Co ważne, najważniejsze funkcje pozostawiono też w formie klasycznych przycisków. Stąd na kierownicy wiele klawiszy, a panel sterowania klimatyzacją znajdziemy w tradycyjnej formie pod wspomnianym ekranem.

Wnętrze okraszono dobrymi materiałami, w wielu miejscach miękkimi, które są świetnie spasowane. Dzięki temu auto tej wolumenowej marki odbiera się bardzo przyjemnie i zdecydowanie pod względem poprzednika widać ewolucję.

Nissan X Trail 34
Nissan X Trail 34

X-trail dla rodziny

Nissan oferując 7-osobowego Nissana wyróżnia się tym faktem na polskim rynku, bo za wiele takich opcji nie ma. Oczywiście ostatni rząd siedzeń przeznaczony jest dla osób do 1,6 m, a taka konfiguracja znacznie obniża pojemność bagażnika. W pięcioosobowej konfiguracji jest to około 575 litrów.

Reszta pasażerów natomiast może cieszyć się z komfortu podróży, ponieważ 10 głośników Bose zapewni dobre wrażenia akustyczne, a trójstrefowa klimatyzacja z podgrzewanymi siedzeniami (przód i tył) utrzyma odpowiedni klimat cieplny. Co ważne, tylne drzwi otwierają się aż do 85 stopni, więc wsiadanie na tylną kanapę jest bardzo proste. Miejsca tam również nie brakuje.

Nissan X Trail 33
Nissan X Trail 33

Nissan X-trail za kierownicą

Jak na rodzinnego SUV’a przystało, Nissan prowadzi się bajecznie prosto. Szereg systemów bezpieczeństwa, automatyczna skrzynia biegów oraz wspomaganie kierownicy, kamera cofania i czujniki parkowania sprawiają, że jazda X-trailem jest bardzo przyjemna i komfortowa. Mimo, że samochód może ważyć od 1,6 do 2 ton, to za kierownicą tego nie czuć. Hamulce są wystarczające, a rozkład masy optymalny.

Nissan X Trail 29
Nissan X Trail 29

E-POWER e-4ORCE

Co ciekawe, w wersji e-force jest to bliskie proporcji 50:50, więc samochód pewnie pokonuje zakręty i nie nurkuje podczas hamowania. Jeżdżąc po krętych, górskich drogach było to odczuwalne. Słowo uznania też dla Nissana za poprawę CVT. Oczywiście wirtualna skrzynia biegów nadal potrafi znacznie wydłużyć pracę systemu silnikowego, ale aktywne tłumienie szumów z audio znacznie obniżyło hałas dobiegający do kabiny pasażerskiej, dzięki czemu nie odczuwa się tak mocno irytującego wycia takiego rozwiązania.

W ramach uzupełnienia dodam, że system e-POWER Nissana, to tak naprawdę połączenie silnika spalinowego o pojemności 1,5 l, który swoją pracą ładuje baterie, a dopiero silnik elektryczny przekazuje zgromadzoną w akumulatorze energię na koła. W wersji e-4ORCE motorów elektrycznych jest dwa – po jednym przy każdej osi (z przodu ma on moc 150 kW, a z tyłu 100 kW). Dzięki temu auto ma prawie stały, elektryczny napęd 4×4 i radzi sobie w terenie. Nie ma więc się co martwić podczas sylwestrowego wyjazdu lub podczas wizyty na stoku.

Nissan X Trail 78
Nissan X Trail 78

Nissan X-trail – gama wersji

Na polski rynek Japończycy przygotowali 3 opcje dla swoich klientów. Najmocniejszym rozwiązaniem jest wersja, którą jeździliśmy, czyli e-force. Poszczycić się może łączną mocą na poziomie 213 KM i przyspieszeniem do setki w 7 sekund. Producent zapowiada spalanie na poziomie 7 litrów, ale w naszych testach było to bliżej 8 i 9 l na 100 km – w końcu to 4×4.

Druga, pośrednia opcja, to hybryda e-power. Połączenie spalinowego silnika 1,5 l oraz jednego silnika elektrycznego napędzającego przednią oś może pochwalić się mocą 203 KM (330 Nm). Tutaj sprint do setki, to 8 sekund. Warto dodać, że ta i mocniejsza wersja mają prześwit na poziomie 19 centymetrów.

Najtańsza i najsłabsza opcja to miękka hybryda o mocy 163 KM (300 Nm). Co ciekawe, ta opcja nie jest dostępna w całej Europie, ale trafiła do Polski. Tutaj mamy już wyższy prześwit – 21 cm i większy o 10 litrów bagażnik. Do 100 km/h w takiej konfiguracji auto rozpędza się w niecałe 10 sekund.

Nissan X Trail 10
Nissan X Trail 10

Ceny X-trail’a

Zaglądając do konfiguratora Nissana, najtańszego X-traila kupimy w wersji 5-osobowej za 181 500 złotych. Do dodatkowego rzędu siedzeń trzeba dodać jeszcze 4 tysiące złotych. Najtańszy e-power to koszt 196 200 zł, a w opcji 4×4 tylko o 10 tysięcy złotych więcej. Najdroższy X-trail wymaga wkłądu 228 500 złotych i będzie to 7-osobowy e-force w wyposażeniu Tekna. Co ciekawe, klient do wyboru ma tylko 2 wersje wyposażenia (jest jeszcze niższa N-connecta).

Pierwsze sztuki do klientów dojeżdżają już teraz, ponieważ Nissan prowadził przedsprzedaż bez jazd próbnych, a pierwsza dostawa do Europy dotarła miesiąc temu.

Nissan X Trail 56
Nissan X Trail 56

Czas na puentę

Jako, że do dyspozycji miałem jedynie najmocniejszą opcję X-traila z innowacyjnym napędem e-POWER i nową opcją e-4ORCE stwierdzam, że jestem nią przyjemnie zaskoczony. Faktycznie prowadzi się bardzo dobrze i to nieźle wykończony wóz, który nie boi się błota lub śniegu. W 7-osobowej konfiguracji może znaleźć wiele potrzebujących klientów, bo takie nadwozia powoli już wyginęły. Po jazdach Qashqai’em spodziewałem się może ciut mniejszego spalania, ale w końcu 4×4 i polska zima to nie to samo, co moje ostatnie spotkanie z e-POWER.

Konrad Stopa
fot.
Karol Tynka

Zdjęcia Nissan X-trail e-POWER e-4ORCE:

Nissan X Trail 1
Nissan X Trail 1
Nissan X Trail 2
Nissan X Trail 2
Nissan X Trail 3
Nissan X Trail 3
Nissan X Trail 4
Nissan X Trail 4
Nissan X Trail 7
Nissan X Trail 7
Nissan X Trail 8
Nissan X Trail 8
Nissan X Trail 10
Nissan X Trail 10
Nissan X Trail 12
Nissan X Trail 12
Nissan X Trail 13
Nissan X Trail 13
Nissan X Trail 14
Nissan X Trail 14
Nissan X Trail 25 1
Nissan X Trail 25 1
Nissan X Trail 29
Nissan X Trail 29
Nissan X Trail 32
Nissan X Trail 32
Nissan X Trail 33
Nissan X Trail 33
Nissan X Trail 34
Nissan X Trail 34
Nissan X Trail 38
Nissan X Trail 38
Nissan X Trail 45
Nissan X Trail 45
Nissan X Trail 47
Nissan X Trail 47
Nissan X Trail 50
Nissan X Trail 50
Nissan X Trail 53
Nissan X Trail 53
Nissan X Trail 54
Nissan X Trail 54
Nissan X Trail 56
Nissan X Trail 56
Nissan X Trail 57
Nissan X Trail 57
Nissan X Trail 61
Nissan X Trail 61
Nissan X Trail 62
Nissan X Trail 62
Nissan X Trail 63
Nissan X Trail 63
Nissan X Trail 73
Nissan X Trail 73
Nissan X Trail 78
Nissan X Trail 78
Nissan X Trail 85
Nissan X Trail 85
Nissan X Trail 89
Nissan X Trail 89
Nissan X Trail 90
Nissan X Trail 90
Nissan X Trail 97
Nissan X Trail 97
Nissan X Trail 100
Nissan X Trail 100
Nissan X Trail 102
Nissan X Trail 102
Tagi: e-forcee-POWERnissannissan x-trailsuv
Poprzedni post

Otworzysz auto twarzą – Genesis GV60

Następny post

Polestar 3 otrzyma nowoczesny system monitorowania kierowcy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Następny post
Polestar 3

Polestar 3 otrzyma nowoczesny system monitorowania kierowcy

Komentarze 2

  1. Pingback: GT-R Vettela na sprzedaż | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Test: Nissan Qashqai e-Power – spalinowy elektryk | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET