• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Nissan R390 – szaleństwo lat 90-tych

Marcin Koński Autor Marcin Koński
07/11/2014
w Fascynacje
0
1998 nissan r390 3

1998 nissan r390 3

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Koniec lat 90-tych to był faktycznie piękny okres w motoryzacji. Dobrze podejrzewacie, że w tym zdaniu jest pewien szkopuł – zapomniałem dopowiedzieć, że chodziło mi o samochody supersportowe. Nie myślę tu o Ferrari F50, a o samochody niemal żywcem wyciągnięte z torów LeMans.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Takim autem na normalnych drogach może pochwalić się Mercedes, Jaguar czy Porsche. To na szczęście nie jest koniec bardzo długiej listy, bo na jej końcu widnieje jeszcze jeden producent. Przez złośliwych nazywany Datsunem, choć nim nie jest już od dawna. Cała reszta pamięta tę markę, jako wytwórcę legendarnych serii GT-R, czy Z.

W 1997 roku świat ujrzał najbardziej wyczynowy, drogowy samochód Nissana – R390. Błękitny naleśnik z mocno napompowanymi błotnikami, reflektorami żywcem przeniesionymi z 300ZX i wyraźnie zarysowaną kabiną nie wygląda zbyt groźnie.

Nic bardziej mylnego, bo podwójnie doładowane V8 o pojemności 3,5 litra rozwija przerażające 558 KM. Nie boicie się takiego stada koni? To dam powód, od którego pochylicie się do tyłu na swoich fotelach – R390 został zbudowany w całości z włókna węglowego i waży niespełna 1100 kg.

 

1998_nissan_r390_2 (5)
4 sekundy wystarczą, by samochód przekroczył 100 km/h, a żeby ujarzmić tę bestię, sięgnięto po kontrolę trakcji stosowaną ówcześnie w bolidach F1. Jej działanie polega na tym, że w czasie uślizgu, system zamiast blokować nadpobudliwe koła, zmniejsza dawkę paliwa podawanego cylindrom silnika. W urywaniu kolejnych cyfr po przecinku pomaga też system, którego zadaniem jest jak najszybsze ruszenie z miejsca. Zaś w zatrzymaniu auta pomagają 14 calowe wentylowane tarcze hamulcowe doposażone w wyścigowy ABS.

W dwa lata powstało dziesięć podwozi R390, z czego tylko dwa zostały wyposażone w silnik i nadwozie. Jeden z samochodów znajduje się w garażach Nissana w japońskim Zama. Drugi zaś trafił w ręce prywatnego kolekcjonera, który przelał na konto producenta około 3 250 000 złotych.

Marcin Koński

Fot: automobilesite.ru

 

 

1998 nissan r390 2 10
1998 nissan r390 2 10
1998 nissan r390 2
1998 nissan r390 2
1998 nissan r390 2 3
1998 nissan r390 2 3
1998 nissan r390 2 4
1998 nissan r390 2 4
1998 nissan r390 2 5
1998 nissan r390 2 5
1998 nissan r390 2 8
1998 nissan r390 2 8
1998 nissan r390 2 11
1998 nissan r390 2 11
Tagi: moto fascynacjemotofascynacjenismonissannissan motor sportnissan r390r390
Poprzedni post

Test: Telefon CAT B100

Następny post

To już nie tylko słuchanie muzyki…

Marcin Koński

Marcin Koński

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Explorer vs Explorer 12

Trudne wybory: Ford Explorer V vs Ford Explorer IV

Autor Paweł Kaczor
12/01/2023
0

Po wielu latach nieobecności Ford Explorer powrócił do Europy! Zupełnie nowa, szósta już odsłona tego amerykańskiego SUV-a dostępną jest w...

2022

Czas podsumować 2022 rok

Autor Konrad Stopa
30/12/2022
0

Może koniec roku jest dopiero jutro, ale kto to widział, żeby pracować w sobotę i to jeszcze w taką, która...

Następny post
141441424043113000 scaled

To już nie tylko słuchanie muzyki...

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET