Japończycy zakasali rękawy i szykują się do wprowadzenia dwóch w pełni elektrycznych modeli. Otrzymamy nieco kanciastego SUV-a, który wjedzie do produkcji w 2026 roku obok nowego w pełni elektrycznego sedana. Co więcej, Honda pokazała nam pierwszy zwiastun tego modelu.
Nowy pojazd będzie podążał za koncepcjami Saloon i Space-Hub EV, które Japończycy pokazali w zeszłym roku. Samochody koncepcyjne reprezentowały nową linię projektową „Honda 0”. Tym samym możemy być pewni, że nowy SUV, jak i zdecydowanie bardziej opływowy sedan również podążą w tym kierunku. Jest o tyle dobra wiadomość, że koncepcyjny sedan wyróżniał się radykalnym designem, więc możemy otrzymać naprawdę ciekawy projekt.
Na ten moment wiele elementów układanki pozostaje tajemnicą, jednak najnowszy zwiastun dostarcza nam kilku informacji. Opublikowana grafika niestety nie jest zbyt odkrywcza i ukazuje nam skryty w cieniu pojazd. Jedyne co możemy dostrzec to linię nadwozia pojazdu oraz listę świetlną LED w kształcie litery U. Oprócz tego mozemy dostrzec, że tylny zderzak znacznie odstaje od reszty pojazdu. Patrząc na ten projekt możemy być pewni, że jego pudełkowate nadwozie zaoferuje nam przestrzenne wnętrze.
Prototyp nowego, jeszcze nienazwanego SUV-a zadebiutuje wraz z wcześniej wspomnianym sedanem już 7 stycznia podczas przyszłorocznych targów Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas. Oprócz tego Honda pokaże nam swój nowy system operacyjny oraz technologię zautomatyzowanej jazdy, nad którą obecnie pracuje. W późniejszym czasie Japończycy zamierzają wprowadzić nową usługę energetyczną, która zostanie uruchomiona wraz z wejściem do produkcji nowych modeli Hondy serii 0.
Rynek elektryków robi się coraz bardziej zatłoczony. Sama Honda planuję wprowadzić do sprzedaży jeszcze dwa elektryczne crossovery, trzyrzędowego SUV-a oraz dwa tańsze SUV-y. Jednocześnie firma chce zafundować nam produkcyjną wersję koncepcji Saloon, która trafi na linie produkcyjne w 2026 roku. Będzie to samochód uderzający w segment premium, a jednocześnie ma być tańszy od Tesli Model S i Model X.
Damian Kaletka
fot. Honda