• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Naprawa wgnieceń PDR bez lakierowania

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
16/05/2021
w Porady
0
Wgniotka Ford Focus 2

Wgniotka Ford Focus 2

166
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Stłuczki to codzienność posiadania samochodu. Nieważne czy błąd był właściciela auta, czy kogoś obcego, to uszczerbki lakieru zdarzają się cały czas. Jak pozbyć się niewygodnych wgniotek i innych wgnieceń? Czasem daje się to zrobić bez lakierowania i właśnie takiej metody spróbowałem w krakowskim serwisie Auto Gamma.

Muszę przyznać, że swoim autem jeżdżę dość rzadko. Widzicie to z resztą na naszym blogu, bo aut prasowych nie brakuje, a trzeba je porządnie przetestować. W związku z tym mój Ford Focus często stoi na miejscu parkingowym, nieużywany przez dłuższy czas. A taka sytuacja to ryzyko i niestety na ciasnym parkingu krakowskiego osiedla prędzej czy później na jego lakierze pojawiają się nowe rysy i wgniecenia. To razi w oczy i mocno mnie boli, ale takie jest życie. Na szczęście w łatwy sposób można temu zaradzić.

Warto przeczytać

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Na zdjęciach widzicie, że omawiany Focus przyjął dość potężny cios z tyłu z prawej strony. Tylny błotnik ucierpiał dosyć mocno, a w ową wgniotkę można włożyć niemal całą pięść. Obstawiam, że na osiedlowej drodze nie zmieścił się jakiś dostawczak, kurier lub mała ciężarówka. Niestety nie znam sprawcy. Postanowiłem więc, że trzeba to naprawić, a próby podjął się warsztat z Krakowa – Auto Gamma.  Ciekawi jak wyszło?

Naprawa wgniotki metodą PDR

Mówiąc wprost nie było łatwo. Auto w warsztacie spędziło ponad dwa dni wytężonej pracy. Dostęp do tego błotnika jest naprawdę trudny, więc samo przygotowanie do działania wymagało już sporo czasu. Później za pomocą odpowiednich klejów, drutów i młoteczków oraz dzięki wiedzy profesjonalisty błotnik wrócił do fabrycznych kształtów.

Oczywiście im wgniecenie jest mniejsze tym łatwiej przywrócić ten oryginalny kształt, chociaż sama procedura jest podobna. Niestety ta metoda nie sprawdzi się w każdym przypadku, bo nie zawsze można element w taki sposób naprawić, ale zapytać naprawdę warto.

Wyciąganie wgniotek jest dużo tańsze

Zanim zdecydowałem się na naprawę wyciągania wgnieceń spróbowałem wycenić naprawdę tego błotnika u blacharza i lakiernika. Koszt naprawy z lakierowaniem wyniósł grubo ponad 1000 złotych, nie mówiąc już o tym, że wówczas warto pocieniować sąsiadujące elementy, więc ta cena mogłaby jeszcze wzrosnąć. Biorąc pod uwagę wartość mojego Focusa taka naprawa z własnej kieszeni nie jest już tak opłacalna jak można by się tego spodziewać.

A ile kosztowała opisywana naprawa metodą wyciągania wgniotek? Przynajmniej o połowę mniej, jak i nie więcej. Otóż koszt tej naprawy to około 400 złotych, więc dużo mniej niż powyższa propozycja lakiernika, a efekt niedużo gorszy.

Co więc wybrać?

Moim zdaniem rachunek mówi sam za siebie i nie ma się nad czym zastanawiać. Oczywiście efekt obu napraw może się lekko różnić i nie zawsze każdą wgniotkę można tak naprawić, ale jeśli macie podobny problem to warto taką metodę rozważyć. W końcu wizyta w serwisie takim jak Auto Gamma, to nieduży kłopot, a wycena będzie darmowa.

Ja zdecydowanie swojej decyzji nie żałuje.

Konrad Stopa
Materiał przygotowany razem z krakowskim warsztatem Auto Gamma.

Tagi: adsauto gammablacharzlakierniklakierowanienaprawaporadywgnieceniewgniotka
Poprzedni post

Audi i innowacyjne oleje smarowe

Następny post

Test: Hyundai i20 1,0 T-GDI 7DCT Premium – wyjście z cienia

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Porsche na torze

Czy jazda Porsche 911 Carrera na torze to bezpieczny pomysł dla amatora? Sprawdzamy!

Autor Redakcja Motopodprad
04/11/2025
1

Kiedy mówimy „Porsche”, niemal każdy od razu myśli o legendarnym modelu 911 Carrera. To samochód, który od lat budzi emocje...

Warsztat

Narzędzia warsztatowe od TIP-TOPOL. Zdobywaj stałych klientów, stawiając na niezawodność

Autor Redakcja Motopodprad
28/10/2025
0

W warsztacie samochodowym liczy się wiedza mechanika oraz sprzęt, którym wykonuje on swoją pracę. Wysokiej jakości narzędzia i urządzenia decydują...

1

Odkryj uroki złotej polskiej jesieni z wypożyczalnią samochodów Kaizen Rent u boku

Autor Redakcja Motopodprad
20/10/2025
0

Złota polska jesień to magiczny czas – pełen barw, spokoju i podróżniczych inspiracji. Kiedy powietrze staje się rześkie, a lasy...

Integra SPO 25

Jak zaoszczędzić czas na przyjęciu pojazdu do serwisu w trakcie sezonu wymiany opon?

Autor Redakcja Motopodprad
17/10/2025
0

Środek sezonu wymiany opon? Klienci czekają niecierpliwie, a Ty zastanawiasz się jak usprawnić przyjęcie pojazdów? Odkryj oprogramowanie do serwisu opon...

Następny post
Hyundai i20 1

Test: Hyundai i20 1,0 T-GDI 7DCT Premium – wyjście z cienia

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.