W zakładach w Wałbrzychu uruchomiono produkcję napędów hybrydowych piątej generacji. Polska fabryka kontynuuje tym samym współpracę z japońską marką.
Każda nowa Toyota Corolla produkowana w Wielkiej Brytanii oraz Turcji będzie wyposażona w elektryczną przekładnię hybrydową piątej generacji wytworzoną w Polsce. Nowe, elektryczne przekładnie hybrydowe charakteryzują się mniejszymi gabarytami oraz zwiększoną o 13% mocą silników elektrycznych, a tym samym większym udziałem napędu elektrycznego w pracy układu hybrydowego.
Po raz pierwszy w Polsce Toyota produkować będzie obydwa silniki elektryczne MG1 i MG2 stanowiące integralną część elektrycznej przekładni hybrydowej. MG1 to silnik elektryczny, tzw. generator – przy uruchamianiu silnika spalinowego pełni rolę rozrusznika oraz wytwarza prąd do zasilania silnika MG2 i ładowania baterii. MG2 natomiast to główny silnik elektryczny, który napędza koła, wykorzystując prąd wytworzony przez MG1 oraz pochodzący z baterii. Odzyskuje on część energii kinetycznej w czasie hamowania oraz przy zwalnianiu, dzięki czemu napęd hybrydowy zużywa mniej paliwa w stosunku do silnika konwencjonalnego.

Inwestycja w Polsce opiewa na 360 milionów złotych i jest kolejnym krokiem współpracy. Od 2018 roku w Wałbrzychu wytwarzano poprzednią generację tego napędu. Toyota w Polsce posiada dwa zakłady na Dolnym Śląsku. W Wałbrzychu produkuje się przekładnie do aut hybrydowych, ale także manualne skrzynie biegów, a w Jelczu-Laskowicach silniki benzynowe. Obie fabryki zatrudniają 3400 osób.
My nową Corollą już jeździliśmy, więc kliknijcie tutaj!
Konrad Stopa
fot. Toyota