Od poniedziałku u polskich dealerów marki Jeep można już nabyć najmniejszego i najmłodszego z braci amerykańskich terenówek – model Renegade. Czy auto podbije polski rynek? Fiat Chrysler Automobiles twierdzi, że tak.
Jeep Renegade to samochód, który ma zapoczątkować nową erę dla marki. Auto, które wspólnym produktem inżynierów z Włoch i USA, to pierwszy tak mały pojazd z logo Jeep na masce. Samochód można kupić w jednej z czterech wersji: Sport, Longitude, Limitem i Trailhawk. Ponadto można wybierać pośród dwunastu kombinacji układów napędowych (4×4 lub 4×2) oraz silników zarówno benzynowych jak i Diesla o mocy 110-170 KM wraz z automatyczną lub manualną skrzynią biegów.
Ceny nowego Jeepa rozpoczynają się od 69 900 złotych za podstawową wersję Sport wyposażoną w silnik 1,6l o mocy 110 KM z napędem na tylną oś. Topowa wersja Trailhawk napędzana dwulitrowym Dieslem zaprzęgającym 170 KM, dziewięciobiegowym automatem oraz napędem 4×4 kosztuje około 123 900 zł.
Producent pokłada dużo nadziei w nowym samochodzie. Koncern planuje w Polsce sprzedawać około 1000 szt. rocznie, co ma stanowić ponad 40% udziału modelu w całkowitej sprzedaży marki. Na dzień dzisiejszy prognozowany wolumen sprzedaży Jeepa w Polsce w 2014 roku to około 1700 samochodów.
Jak myślicie, czy plany uda się zrealizować?
Michał Ambroziak
fot. Jeep