• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

MyKey – kaganiec dla młodego kierowcy czy niebezpieczny bajer?

Adam Gieras Autor Adam Gieras
30/10/2013
w Newsy
0
fordmykey400px3

fordmykey400px3

196
SHARES
1.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Pamiętam dzień otrzymania świeżutkiego, pachnącego nowością prawa jazdy. Przyszedłem do domu, wziąłem od ojca kluczyki i pojechałem zwiedzać miasto nocą. To był mocny samochód, lubił się kręcić do czerwonego pola, a ja – wtedy jeszcze zielony za kierownicą – chętnie to sprawdzałem. Dziś, bogatszy o prowadzenie grubo ponad 100 samochodów, kilku stłuczkach ze swojej i nie ze swojej winy, żyję i mam się dobrze. Ford postanowił odebrać młodym kierowcom tego typu doświadczenia. Czy w imię pozornego bezpieczeństwa ma to sens?

Warto przeczytać

Jeep dalej wspiera Juventus Turyn

Masz auto powyżej 2,5 tony – uważaj od jutra!

Limitowana wersja Abartha

Jeszcze w 2010 roku Ford informował, że system, który będzie umożliwiał programowanie kluczyka w taki sposób, by niektóre funkcje samochodu wyłączyć lub ograniczyć ich działanie, zostanie wprowadzony tylko na rynek amerykański. Niestety, po sukcesie za oceanem, również młodzi Europejczycy zastaną w samochodach tej marki macki swoich rodziców…

Pewnie widzieliście już reklamy. Właściciel nowego Forda Fiesty może zaprogramować kluczyk w taki sposób, żeby uniemożliwić wyłączenie systemów bezpieczeństwa, ograniczając przy tym prędkość samochodu, blokując audio (o ile kierowca nie zapnie pasów) czy włączając na stałe systemy wspomagające kierowcę. Czyli świeżo upieczony adept robiący oczy kota ze Shreka przed swoimi rodzicami, którzy po wielu namowach dadzą mu upragnione kluczyki, wsiądzie do samochodu z blokadą prędkości do np. 60 km/h. Jak to się ma do bezpieczeństwa podczas wyprzedzania? Ano nijak. Tęgie głowy coś wymyśliły, teraz wszyscy muszą się podporządkować. To trochę tak jak z nowym czynnikiem w instalacjach klimatyzacji – jest śmiertelnie niebezpieczny, ale ekologiczny. MyKey jest śmiertelnie niebezpieczny, ale… bezpieczny. Nadążacie?

Do 2015 r. firma planuje rozpropagować technologię we wszystkich europejskich modelach. Dlaczego mnie to załamuje? Wytłumaczę Wam i mam nadzieję, że się ze mną zgodzicie. Wychodzę z prostego założenia. Człowiek jest istotą, która swoją wiedzę buduje na doświadczeniach empirycznych. Nie da się nad wszystkim zapanować, nie da się nie popełnić błędów – życie pod kloszem nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Produkując samochody z takimi urządzeniami, wyhodujemy pokolenie ludzi nieumiejących myśleć i podejmować samodzielnie decyzji, a to za kierownicą jest zabójczo niebezpieczne…

Adam Gieras

Tagi: Adam Gierasaktualnościfordgłupotamykeynewssystem
Poprzedni post

Smart Fortwo w nowej odsłonie

Następny post

Kilka powodów zatrzymania Prawa Jazdy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli. Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.

Podobne artykuły

hp

Jeep dalej wspiera Juventus Turyn

Autor Paweł Oblizajek
20/05/2022
0

Kluby piłkarskiej to oprócz walorów sportowych także kwestie reklamowe. Najlepsi piłkarze świata to już nie tylko sportowcy ale i celebryci....

dowod

Masz auto powyżej 2,5 tony – uważaj od jutra!

Autor Konrad Stopa
20/05/2022
0

Od 21 maja wszyscy posiadacze auto powyżej 2,5 tony będą musieli posiadać dodatkowym dokument. O jakie pismo chodzi? Szacuje się,...

Limitowana wersja Abartha

Limitowana wersja Abartha

Autor Paweł Oblizajek
20/05/2022
0

Sportowa marka wchodząca w skład koncernu Stellantis opiera się głównie na sprzedaży samochodów opartych na modelu 500. W związku z...

bmw m4 csl 3

BMW M4 CSL – mocniej, szybciej, lepiej

Autor Konrad Stopa
20/05/2022
0

Chcesz fajne coupe bierzesz BMW 4, chcesz jeździć szybciej, więc kupujesz M4. Jak to za mało jest M4 CS, a...

Następny post
4d08f44318202 o e1387273681605

Kilka powodów zatrzymania Prawa Jazdy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.