• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Morgan Plus Four – turbokozak w stylu retro

Bartłomiej Puchała Autor Bartłomiej Puchała
06/03/2020
w Newsy
0
2020 morgan plus four

2020 morgan plus four

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

To zupełnie nowy Morgan, choć wcale na to nie wygląda. Pod maską ma turbodoładowany silnik z BMW i po prostu wymiata swoim wyglądem.

Morgan może nie robi bardzo zaawansowanych samochodów, ale ma swoją małą grupę odbiorców kochających jego styl. Tak małej manufakturze z trudem przychodzą nowe projekty. Wolą raczej udoskonalać to, co już jest. Tym bardziej podziwiam Brytyjczyków, że tym razem mamy do czynienia z czymś zupełnie nowym, choć wcale na to nie wygląda.

Warto przeczytać

Prawdziwy hothatch w drodze. Zbliża się Golf GTI

De Tomaso P72 – hypercar, o którym już prawie zapomnieliśmy

Toyota bZ4X przybywa w praktyczniejszej odsłonie

Producent z Malvern Link produkuje 4-cylindrowe Morgany pod różnymi nazwami od 1950 roku. Wszystkie wyglądają z grubsza tak samo i nowy model nie jest tu wyjątkiem. Wyróżnia się technologią, bo dzieli jedynie 3% części z poprzednikiem. Podwozie stalowe zostało tutaj zastąpione aluminiowym, co ogranicza masę samochodu. Panele nadwozia nadal wykorzystują stelaż pomocniczy z drewna. Cały proces budowy Morgana to ręczna robota rzemieślników i stolarzy z Wielkiej Brytanii.

Pod maską Morganów od lat pracują motory kupowane od BMW. Tutaj nie jest inaczej, bo dwulitrowa jednostka o mocy 252 KM jest doskonale znana z bawarskich limuzyn. W lekkim nadwoziu Morgana radzi sobie nadzwyczaj dobrze – 4,8 s trwa sprint do 100 km/h, a maksymalnie można pojechać 240 km/h. Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie 7 l na 100 km, co należy uznać za bardzo dobry wynik. Po raz pierwszy Morgan daje wybór skrzyni biegów pomiędzy 8-biegowym automatem i 6-biegowym manualem. Dla mnie obowiązkowo skrzynia ręczna. Tak, proszę zapakować.

Retro design nie znaczy, że w samochodzie brakuje bajerów. Są tu takie nowoczesne wynalazki jak łączność Bluetooth lub lampki oświetlające podłoże przy drzwiach. Jazdę uprzyjemnia system audio, a wspomaganie kierownicy jest standardem, co przedtem nie było oczywiste.

Bartłomiej Puchała
fot. Morgan

Tagi: aktualnościBMWmorgannewsplus fourpremieraretroroadster
Poprzedni post

Genesis G80 – czy trafi do Europy?

Następny post

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 170 – klasa biznes

Bartłomiej Puchała

Bartłomiej Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Obecna flota: Honda Accord 2010 do jeżdżenia i VW Lupo GTI do kochania.

Podobne artykuły

Volkswagen Golf GTI 2024 1280 e5d52ac7451447da12f71a9c21878557c5

Prawdziwy hothatch w drodze. Zbliża się Golf GTI

Autor Paweł Oblizajek
16/05/2025
0

Plany Volkswagena są jasne. Najpóźniej w 2030 roku zadebiutuje Golf GTI. A pod jego maską będzie pracował silnik elektryczny. Samo...

De Tomaso P72 01

De Tomaso P72 – hypercar, o którym już prawie zapomnieliśmy

Autor Paweł Zaorski
15/05/2025
0

Tak naprawdę od pierwszej premiery De Tomaso P72 na Goodwood festiwal w 2019 roku minęło już niespełna 6 lat. Dużo...

Toyota bZ4X Touring

Toyota bZ4X przybywa w praktyczniejszej odsłonie

Autor Damian Kaletka
15/05/2025
0

Co powiecie na taką Toyotę?

DS no.4 cd2

DS zmienia nazwę – teraz to DS No.4

Autor Konrad Stopa
15/05/2025
0

DS jako ta bardziej prestiżowa marka w grupie Stellantis nie ma łatwego życia. Samochochody są wysublimowane, drogie i bardzo oryginalne....

Następny post
profilowe

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi 170 - klasa biznes

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij