17 czerwca miała miejsce polska prezentacja elektrycznego Mitsubishi Outlandera. W Polsce dostępny jest już pierwszy hybrydowy SUV, którego cena sięga 200 tys zł.
Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy hybrydowy SUV na świecie, który na stałe posiada napęd 4×4. To ciekawa sprawa, że tak spory samochód, który posiada nienajgorsze właściwości terenowe jest w stanie pobierać jedynie energię elektryczną. Organizatorzy przygotowali dla dziennikarzy różne trasy, dzięki którym Outlander mógł pokazać się z każdej strony.
Yasuyuki Oyama – prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors zaszczycił swoją obecnością to wydarzenie. Z prezentacji dowiedzieliśmy się z niej, że Outlander ma być pozbawiony wad małego zasięgu lub wysokiego spalania. Trudno określić czy tak było naprawdę, ponieważ nasze jazdy nie trwały aż tak długo.
Największych zmian w aucie nie widać gołym w okiem, ponieważ karoseria i odmiana PHEV wygląda bardzo podobnie jak normalny Outlander. Producent przewidział nowy kolor „Technical Silver”, charakterystyczną osłona chłodnicy, tylne światła LED, 18-calowe obręcze kół oraz zderzaki w całości polakierowane w kolorze nadwozia. We wnętrzu znajdziemy ciekawe panele dekoracyjne, wyświetlacze o wysokim kontraście z dodatkowym wskaźnikiem mocy, dźwignię zmiany trybów przypominającą joystick.
Niecodzienność PHEVa wynika również z tego faktu, że jego układ napędowy składa się aż z trzech silników:
- dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 121 KM
- silnik elektryczny z przodu o mocy 60 Kw
- silnik elektryczny z tyłu jako generator prądu
Razem silniki elektryczne mają 82 KM. A całość układu napędowego ma odpowiadać działaniu silnikowi V6. Według danych producenta samochód ma zasięg 824 kilometrów i ma spalać około 2 litrów benzyny na 100 km.
Mitsubishi Outlander PHEV oferuje 3 tryby jazdy – elektryczny, szeregowy i równoległy. Samochód elektrycznie sam wybiera tryb, w którym powinien jechać by utrzymywać jak największy zasięg. Hybrydowy PHEV ładuje swoje akumulatory podczas hamowania, ale też pozwala na uzupełnienie energii z domowego gniazdka lub stacji szybkiego ładowania. Trwa to mniej więcej 4h lub 30 min dzięki specjalnej ładowarce.
Kierowca Mitsubishi Outlander PHEV jednak ma coś do powiedzenia, ponieważ ręcznie można wybrać tryb ECO, którego priorytetem jest wydajność paliwowa lub tryb NORMAL – optymalny balans pomiędzy siłą napędową a wydajnością ekologiczną.
Warto nadmienić, że Mitsubishi Outlander ma już tytuł Technologii Roku 2014 i Innowacji Roku w konkursie na Najlepszy Samochód Roku 2013/2014.
Ceny Mitsubishi Outlandera PHEV zależą od wersji wyposażenia. Outlander PHEV Intense Plus kosztuje 176 990 zł, kolejna wersja Instyle Navi odpowiednio 190 990 zł i Instyle Navi Plus za 198 990 zł.
Konrad Stopa
Fot: Mitsubishi