Mitsubishi ASX oraz L200. Co warto wiedzieć?

Mieliśmy okazję uczestniczyć w prezentacji Mitsubishi ASX oraz L200. Jeden event, a dwa flagowe modele. Co się w nich zmieniło?

ASX

Obecnie wprowadzany ASX, to według Japończyków, pojazd o muskularnej sylwetce. Z zewnątrz zyskał nowe bi-Ledowe lampy przednie oraz również ledowe przeciwmgielne zachowane w kształcie kostek lodu. W ASX-ie bez trudu odnajdziemy odświeżoną aparycję przodu oraz zmieniony nieco tył wraz z ledowymi lampami. W środku zawitał nowy system multimedialny SDA oraz odświeżone wnętrze. Pod maską Azjaci postawili na wolnossące 2 litry o mocy 150KM oraz 195Nm momentu.

FCA754CB E4C9 49C2 A36A 7147902090A1 1 1024x767 Mitsubishi ASX oraz L200. Co warto wiedzieć?

Cena nowego ASX startuje od 74 490 za wersję z manualem, a dla niecierpliwych powiem, że można go już szukać w salonach. A jak jeździ? Też byśmy chcieli wiedzieć – na to pytanie odpowiemy już niedługo!

L200

Model dostępny od 1978 roku doczekał się już VI generacji. Różnice jednak są bardziej widoczne niż w ASX -ie. Linia maski została poprowadzona zdecydowanie wyżej niż w poprzedniku. Przednie nadkola zyskały kształt kwadratów, a przednia część karoserii, osadzonej nawiasem mówiąc na ramie, zdecydowanie nawiązuje do reszty palety modelowej producenta.

D54AD142 CD18 4F4A 9761 95845F559F29 1024x767 Mitsubishi ASX oraz L200. Co warto wiedzieć?

Wnętrze, w ślad za ASX, zyskało nowy system SDA wraz z kamerami 360 stopni, które z pewnością przydadzą się w terenie. Pod maską 2.2-litrowy diesel charakteryzujący się 150 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego. Z wyposażenia off-roadowego L200 zyskało system kontroli zjazdu ze wniesienia oraz blokadę mechanizmu różnicowego. Ceny auta startują od 135 900zł. A o zdolnościach terenowych poinformujemy niedługo –  ustawiliśmy się w kolejce do testu.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Dyskusja

komentarzy

Bartosz Kowalczyk

Bartek Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.