• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volkswagen Caddy 2.0 TDI 4Motion – przyjemny blaszak

Adam Gieras Autor Adam Gieras
08/12/2015
w Nowe
0
caddy 42

caddy 42

166
SHARES
1.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Samochody dostawcze są nudne i nie ma w tym nic odkrywczego. Pudełkowate kształty, twarde materiały, niewysilone silniki – tak po prostu musi być. Wybrać spośród nich na rynku jednak jakoś trzeba, przyjrzymy się więc pomocnikowi starszemu stopniem – Volkswagenowi Caddy!

Warto przeczytać

Cupra Formentor – czy 190 KM wystarczy?

Test: Volkswagen ID.Buzz – bus na prąd

Test: Nissan Townstar Combi EV — statystyczny statysta

Volkswagen Caddy obecny jest na rynku od 1979 roku, ale przez cały ten czas koncepcja na na niego minimalnie się zmieniała. Caddy I, od 1979 do 1983 jako Rabbit produkowane w Pensylwanii na rynek amerykański, a od 1983 pod nazwą znaną do dziś w zakładach w Sarajewie, to auto konstrukcyjnie oparte na Golfie I (co ciekawe od 2006 roku, jako VW 14d, Caddy I produkowane jest w RPA). Caddy II/ Seat Inca to krok wstecz w stronę mniejszych samochodów – zbudowano je w oparciu o technologię Seata Ibizy i VW Polo. Caddy III to znowu powrót do Golfa, tym razem V generacji. IV generacja dostawczego Volkswagena to tak naprawdę poddana liftingowi III generacja; tu i tam trochę go unowocześniono, dołożono kilka listewek wewnątrz, powiększono listę wyposażenia dodatkowo i voila. Co może być ważne dla patriotów – Caddy od trzeciej generacji powstaje w zakładach Volkswagena w Poznaniu.

ADVERTISEMENT

Czy jest sens opisywać wygląd tego auta? Nie będę Was zanudzał. Powiem tylko, że przód z nowymi światłami a’la Golf VII wygląda naprawdę dobrze. Kolejnym akcentem, który moim zdaniem zasłużył na uwagę są felgi – stalowe, ale pokryte srebrną, antykorozyjną farbą. Wygląda to fajnie i pozwala bez stresu pokonywać krawężniki. Zresztą, wszelkich krawężników nie należy obawiać się gdy pod nadwoziem, tak jak w testowanym Caddy, o bezproblemowy napęd dbają obie osie. Dzięki technologii 4Motion zwiększył się bowiem też prześwit.

W środku. Cóż. Tutaj naprawdę nie ma o czym pisać. Deska rozdzielcza jak w najtańszym Golfie piątej generacji, materiały na siedzeniach (brakuje ustawienia podparcia lędźwiowego) twarde i niemiłe w dotyku. Wszystko jest za to rewelacyjnie poskładane, więc chociaż można o każdy kawałek plastiku otworzyć butelkę z kapslem, nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nie wydaje też innych niepokojących dźwięków. Ucięta u dołu kierownica wyglądałaby dobrze, gdyby nie została w całości wykonana z nieprzyjemnego w dotyku plastiku. Biorąc jednak pod uwagę przeznaczenie samochodu – zabieg w pełni zrozumiały. Audiofil nie ma tu oczywiście czego szukać, ale dla mniej wymagających słuchaczy muzyki, głośniki grają wystarczająco czysto, a znany z innych modeli VAG-a dotykowy wyświetlacz obsługujący multimedia jest bardzo czytelny.

caddy (26)

To, co najistotniejsze w tego typu aucie znajduje się za przegrodą niewielkiej przestrzeni pasażerskiej (jeśli więc lubisz jeździć na fotelu w pozycji półleżącej to nie tutaj… może i dobrze). 4,4-metrowy Caddy oferuje 3,2 m3 przestrzeni ładunkowej (1779 długości, 1134 mm wewnętrznej wysokości i 1170 mm szerokości między nadkolami), a także drzwi boczne o szerokości 701 milimetrów, podwójne drzwi tylne o szerokości 1183 milimetrów oraz maksymalną ładowność na poziomie 792 kilogramów. Nieźle, prawda?

Niestety nie wiem jak ten niewielki dostawczak zachowuje się, gdy go zapakujemy cementem po sufit, ale po kilkuset kilometrach przejechanych „na pusto” nie odczułem specjalnego dyskomfortu związanego z niedoważeniem tylnej osi. Caddy prowadzi się pewnie, na drogach o gorszej nawierzchni jest wystarczająco wygodny, a praca zawieszenia nie denerwuje swoją głośnością. To, co może przeszkadzać wynika z podwyższonej bryły Volkswagena – przy 120 km/h na autostradzie robi się już dość głośno. Powyżej 140 km/h nie da się już normalnie z pasażerem rozmawiać.

Pod maską testowanego egzemplarza znalazł się 2-litrowy silnik o mocy 110 KM. Do auta niezaładowanego wystarcza on z nawiązką. Tym bardziej, że sparowano go z bardzo poprawnie działająca skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i napędem 4×4, o czym pisałem już wyżej. Właśnie, napęd 4Motion – pewnie jesteście ciekawi jak się sprawuje? Caddy miał na kołach letnie ogumienie, ale i tak udało mi się nim wjechać w rozjeżdżoną przez traktory po deszczu drogę między polami. Zresztą nie tylko w nią wjechałem, ale też przejechałem po niej około 1,5 kilometra i udało mi się wyjechać. Jeżeli więc Caddy miałby być używany jako auto transportowe na grząskich terenach budowy, to sprawdzi się w takich warunkach znakomicie.

Podsumowując, VW Caddy nie należy do grupy aut, które zachwycają. Nie ukrywam też, że mocno znudziłem się za jego kierownicą. Nie mogę jednak odmówić mu zaradności w niewielkim terenie, pakowności, dobrego wykonania i ekonomiki jazdy – średnie spalanie podczas testu oscylowało wokół 7 litrów ON. Czy jest lepszy od Mercedesa Citana, którym miałem okazję jeździć późną wiosną? Moim zdaniem nie, ale to głównie kwestia gustu. Cena Caddiego w wersji z tym silnikiem i napędem 4Motion zaczyna się od 73 350 złotych, czyli w sam raz!

agier 

Wygląd: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Przyspieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.1 out of 10 stars (71/100)
caddy 16
caddy 16
caddy 17
caddy 17
caddy 18
caddy 18
caddy 42
caddy 42
caddy 14
caddy 14
caddy 19
caddy 19
caddy 20
caddy 20
caddy 21
caddy 21
caddy 22
caddy 22
caddy 23
caddy 23
caddy 25
caddy 25
caddy 26
caddy 26
caddy 27
caddy 27
caddy 28
caddy 28
caddy 29
caddy 29
caddy 30
caddy 30
caddy 31
caddy 31
caddy 32
caddy 32
caddy 33
caddy 33
caddy 34
caddy 34
caddy 35
caddy 35
caddy 15
caddy 15
caddy 24
caddy 24
caddy 36
caddy 36
caddy 37
caddy 37
caddy 40
caddy 40
caddy 41
caddy 41
caddy 1
caddy 1
Tagi: 4motion4x4caddyFurgongalerianówka sztukaspalanietestvagVolkswagenvolkswagen caddyVWwrażenia z jazdyzdjęcia
Poprzedni post

Corvette C7 na niemieckie autobahny

Następny post

Niedostępne w Polsce: Wspaniałe stulecie. Toyota Century

Adam Gieras

Adam Gieras

Pomysłodawca i pierwszy redaktor naczelny Motopodprad.pl. Warszawiak. Rocznik 84. Z wykształcenia politolog i dziennikarz. Zawodowo, współwłaściciel agencji marketingowej Salesway.pl. Niegdyś pasjonat motoryzacji. Obecnie jej entuzjasta. Dzięki motopodprad.pl udało mu się spełnić niejedno motoryzacyjne marzenie – przetestował kilkaset aut, których testy zamieścił na łamach tego bloga. Sam miał ich w swoim życiu na własność ponad czterdzieści. Uwielbia prostą motoryzację z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Cupra Formentor 190 KM 52

Cupra Formentor – czy 190 KM wystarczy?

Autor Konrad Stopa
10/12/2023
0

Cupra Formentor to kluczowy model submarki hiszpańskiego Seata. W agresywnym nadwoziu można dostać naprawdę różne silniki. Czy wersja z dwulitrowym...

Volkswagen ID Buzz 3

Test: Volkswagen ID.Buzz – bus na prąd

Autor Bartosz Kowalczyk
07/12/2023
1

Elektryczny bus to połączenie jeżące włosy na głowie. Mimo, że świat idzie na przód i nowoczesność trafia pod strzechy tak...

Nissan Townstar Combi EV 2023 16 fot. Marcin Koński

Test: Nissan Townstar Combi EV — statystyczny statysta

Autor Marcin Koński
06/12/2023
0

Testując elektrycznego kombivana z Japonii, nie trudno odnieść wrażenia, że auto powstało głównie po to, by obniżyć średnią emisję dwutlenku węgla...

eqa 15

Test: Mercedes EQA – elektryk z gwiazdą

Autor Konrad Grobel
04/12/2023
0

Elektryczny Mercedes EQA SUV to najmniejszy elektryk w ofercie niemieckiej marki. Maleńkość tego pojazdu nie zawsze jednak jest jego zaletą....

Następny post

Niedostępne w Polsce: Wspaniałe stulecie. Toyota Century

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version