• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mercedes Benz E220d 9G-Tronic – z perspektywy tylnej kanapy

Adam Gieras Autor Adam Gieras
15/03/2017
w Nowe
0
mb eklasa 220d 3

mb eklasa 220d 3

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Testować samochód zza jego kierownicy – to takie oczywiste. Tym razem, dzięki uprzejmości Mercedes-Benz Polska, miałem okazję sprawdzić  czy bycie wożonym na tylnej kanapie może sprawić radość porównywalną do standardowego obcowania z autem. Standardowego dla mnie oczywiście, bo na tylnej kanapie bywam równie rzadko jak miłośnicy łażenia po górach na Krupówkach… 

Warto przeczytać

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Honda Jazz Crosstar – 5 niespodzianek

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

 

Stało się. 32 lata na karku i wreszcie staremu koniowi przyszło się ustatkować. Po nieco ponad dwóch tygodniach od powiedzenia sobie „tak” w Pałacu Ślubów w Warszawie jestem szczęśliwy i pewny, że to była dobra decyzja. I nawet fakt, że nie udało się załatwić żadnego mocnego coupe, którym mógłbym pojechać do ślubu z moją obecną Żoną, jakoś nie psuje mi rewelacyjnych wspomnień. Na ten bez dwóch zdań jeden z ważniejszych dni w życiu byłem wieziony na kremowej kanapie Mercedesa wartego bagatela 340 tysięcy złotych!

Ci z Was, którzy uważnie czytają nasze testy, zapewne mieli już możliwość zapoznania się z moją opinią o Mercedesie E22od >>> tekst tutaj <<<. Ten, jak go nazwałem, luksusowy Jumbo-Jet jest idealnym autem do pokonywania dużych odległości. Niech nie zwiedzie nikogo moc „jedynie” 194 koni mechanicznych. Więcej naprawdę nie potrzeba. Auto bardzo sprawnie przyspiesza, a przy tym jest fenomenalnie oszczędne. Silnik pracuje cicho przy wyższych prędkościach, ale mógłby być cichszy w ruchu miejskim. Lekko bujające, komfortowe zawieszenie, spokojnie zmieniająca biegi skrzynia – to wszystko zachęca do oddania się przyjemności jazdy.

Co zatem, gdyby średniej wielkości firma chciała kupić takie auto dla swojego prezesa, który dodatkowo czasami zapragnął być wożony na tylnym siedzeniu?

Cóż, S-klasa to to nie jest, ale… No właśnie.

Kanapa z tyłu jest bardzo wygodna i świetnie wyprofilowana. Dwie osoby usiądą tam z należytym majestatem, ale jest jedno „ale” – nie mogą być zbyt wysokie. Mam 174 cm wzrostu i jestem przekonany, że gdybym miał jeszcze 10 cm, za kierowcą o podobnej posturze mógłbym dotykać kolanami do oparcia. Bez dwóch zdań więcej miejsca na nogi znajdę w Fordzie Mondeo…

 

slub_4

 

Poza tym brakuje stoliczków na laptopa i jak przejrzałem cały konfigurator, chyba nie można ich zamówić.

Ale nie to jest w przypadku E-klasy najgorsze z perspektywy przedsiębiorcy…

Zawsze było tak, że najpierw Baby Mercedes 190, potem C-klasa przypominały większą S-klasę, tylko były od niej… mniejsze. Ależ oczywistościami poleciałem. No tak. Bo E-klasa, w przeciwieństwie co C-klasy, była po prostu sobą. Dużym, wygodnym, prestiżowym, nawet reprezentacyjnym samochodem nawiązującym wyglądem do linii marki, ale odróżniającym się jednak od reszty widocznie. W przypadku obecnego modelu mam problem, żeby E-klasę odróżnić od C-klasy na ulicy. S-klasa rzuca się w oczy swoją wielkością, a E-klasa jakoś ginie. Szczególnie w eleganckiej, granatowej tonacji.

To świetne auto, bardzo nowoczesne i przepięknie narysowane. Ale? No właśnie. Średnio nadaje się dla lubiącego rauty i powroty z nich na tylnym siedzeniu prezesa…

Ale sama jazda na tylnej kanapie była bardzo przyjemna. Tym bardziej z taką Towarzyszką podróży!

 

slub_2

 

 

Adam Gieras

fot. Adam Gieras Fotomotografia

 

PS. co ciekawe, białe dywaniki wcale tak strasznie się nie brudzą ;)

 

 

slub 1
slub 1
slub 2
slub 2
slub 3
slub 3
slub 4
slub 4

 

 

 

Tagi: 220de-klasalimuzynaMercedesMErcedes-Benzprestiżwygoda
Poprzedni post

Kiedy wymienić filtr przeciwpyłkowy w samochodzie?

Następny post

Wyniki plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2016

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Kia Niro HEV 2022 28

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Autor Marcin Koński
20/03/2023
0

Najnowsza odsłona Kii Niro wygląda zdecydowanie bardziej zadziornie od zachowawczego poprzednika i — choć może nie widać na pierwszy rzut...

Honda Jazz Crosstar 2023 14

Honda Jazz Crosstar – 5 niespodzianek

Autor Konrad Stopa
17/03/2023
0

Honda Jazz niczym bumerang wraca do naszej redakcji co jakiś czas. Tym razem zwróciłem uwagę na 5 niespodzianek, które zaskoczą...

Hyundai Ioniq 5 vs KIA EV6 5

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

Autor Paweł Kaczor
16/03/2023
1

Kia i Hyundai to dwa motoryzacyjne bliźniaki. Niby różne, niby patrzące na siebie spode łba, ale jednak blisko ze sobą...

Hyundai Tucson 4

Test: Hyundai Tucson – awangarda z Korei

Autor Bartosz Kowalczyk
15/03/2023
0

Gdy Tucson IV generacji wchodził na rynek zaskakiwał awangardowym podejściem do designu. Po blisko 3 latach, sprzedaż nie łapie zadyszki,...

Następny post
DSC 8984 e1489664438906

Wyniki plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2016

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET